اجرای طرح یاریگران زندگی در 20 درصد مدارس کشور


اجرای طرح یاریگران زندگی در 20 درصد مدارس کشور

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران از اجرای طرح یاریگران زندگی در 20 درصد مدارس کشور خبر داد. به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، عبدالرسول کریمی در جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران و در تشریح طرح یاریگران زندگی، گفت: این طرح در حدود 20 درصد مدارس آموزش و پرورش کشور اجرایی شده است. در حقیقت یکی از برنامه‌های سال جاری که به صورت...

معاون پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران از اجرای طرح یاریگران زندگی در ۲۰ درصد مدارس کشور خبر داد.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، عبدالرسول کریمی در جلسه ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران و در تشریح طرح یاریگران زندگی، گفت: این طرح در حدود ۲۰ درصد مدارس آموزش و پرورش کشور اجرایی شده است. در حقیقت یکی از برنامه‌های سال جاری که به صورت مشترک بین آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرایی شده همین طرح بوده است.

وی افزود: با اجرای این طرح دانش آموزان به سمت کاهش تمایل و پیشگیری از مصرف مواد مخدر هدایت می‌شوند. در حقیقت از اهدافی که در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر دنبال می‌شود می‌توان به اجرای این طرح اشاره کرد. همچنین ترویج فرهنگ فعالیت‌های داوطلبانه و مشارکت محور در بین دانش آموزان با اجرای این طرح محقق می‌شود.

وی ادامه داد: توانمندسازی گروه‌ها و تشکل‌های دانش آموزی با اجرای این طرح دنبال خواهد شد. شهر تهران در حال حاضر ۱۹ کانون یاری گران زندگی دارد که بالغ بر ۸۸ هزار دانش آموز در آزمون سلامت روان در سال گذشته در قالب این طرح شرکت کردند.

معاون پژوهشی آموزش و پرورش شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تهیه نقشه خطرپذیری شهر تهران اشاره کرد و افزود: این نقشه در شهر تهران تهیه شده و همه مدارس در مناطق مختلف می‌دانند که با چه مشکلاتی در منطقه خود مواجه خواهند شد. همچنین کارگاه‌های توجیهی برای مدارس در قالب اجرای طرح یاری گران زندگی برگزار شده است و شبکه سازی کانون‌های یاری گران زندگی انجام شده است.

وی تاکید کرد: این طرح در ۲۰ درصد مناطق و در دوره‌های اول و دوم متوسطه اجرایی شده است که در قالب آن ۸۵۰ مدرسه در قالب طرح یاری گران زندگی اقدامات لازم را انجام داده‌اند. امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ این طرح در تمامی مدارس اجرایی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس