بهترین طراحی و تزئین دکوراسیون اتاق کودک + نمونه


بهترین طراحی و تزئین دکوراسیون اتاق کودک + نمونه

برای چیدمان دکوراسیون داخلی اتاق کودک باید انرژی زیادی را مصرف کنید زیرا این اتاق باید به‌گونه‌ای باشد که فرزندان شما از وقت گذراندن در آن لذت ببرند و قرار است خلقیات و روحیات آن‌ها در این فضا رشد و پرورش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آف دکور، بهتر است که فضای اتاق به‌گونه‌ای باشد که با سن و جنسیت آن‌ها هم مطابقت داشته تا علاوه بر اینکه در این فضا احساس لذت و آرامش داشته باشند، احساس امنیت هم داشته باشند.

پس لازم است در گام اول با قوانین دکوراسیون داخلی اتاق کودک آشنایی داشته باشید تا با به خرج دادن کمی سلیقه و در نظر گرفتن هزینه مشخصی، دکوراسیون داخلی اتاق فرزند دلبند خود را به بهترین حالت ممکن تبدیل کنید.

معمولاً بچه‌ها در بیشتر طول روز مشغول انجام بازی یا تکالیف مدرسه هستند، پس بهتر است طراحی اتاق طوری باشد که پاسخگوی تمام نیازهای آن‌ها باشد و بتوانند ساعت زیادی را در اتاق‌خواب خود سپری کنند.

اگر فرزند شما در سنی است که به مدرسه می‌رود، باید قسمتی را برای انجام تکالیف و قرار دادن میزتحریر اختصاص دهید تا انگیزه بیشتری برای انجام تکالیف و مطالعه دروس خود داشته باشد.

سرویس خواب کودک و نوجوان

مهم‌ترین فاکتوری که در اتاق‌خواب کودک شما قرار می‌گیرد و بیشتر این فضا را به خود اختصاص می‌دهد سرویس خواب می‌باشد و باید این سرویس خواب به‌نوعی هدفمند تعیین شود که علاوه بر زیبایی و جذابیت برای فرزند شما مطابق با جنسیت و سن و سال و هم باشد و چون فرزندان و کودکان در سنین رشد قد می‌کشند و بزرگ‌تر می‌شوند بهتر است ابعاد تخت خواب را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که مجبور نباشید چند بار چند ماه یک‌بار آن را تعویض کنیم و اگر فرزند شما به سنی می‌رسید که می‌تواند در مورد دکوراسیون اتاق‌خواب خود نظر دهد بهتر است برای انتخاب سرویس خواب و همچنین طرح پرده اتاق‌خواب کودک خود و همچنین فرش از او نظرخواهی کنید.

توجه به این نکته را فراموش نکنید که تمام وسایلی که برای اتاق‌خواب کودک می‌خرید هم باید در تناسب طرح و رنگ و سبک و سایر قسمت‌های خانه باشد و از آن تبعیت کند، زیرا هر قسمتی از خانه که هارمونی و تناسب را به هم بزند بر زیبایی آن تأثیر گذاشته و می‌تواند از جذابیت خانه بکاهد. پس بهتر است طرح و رنگ سرویس خواب اتاق‌خواب کودک شما با توجه کافی خریداری شود و اگر لازم دیدید برای چیدمان وسایل اتاق از او نظر بخواهید تا جایگاه تخت خواب و میزتحریر و وسایل بازی را با سلیقه او تعیین کنید.

بهترین طراحی و تزئین دکوراسیون اتاق کودک + نمونه

دکوراسیون اتاق‌خواب پسرانه

اگر فرزند شما پسر است و تمایل دارید تزئین اتاق کودک را برای پسربچه انجام دهید، باید سرویس خواب و رنگ روکشی که روی آن قرار دارد مطابق با سلیقه‌ی فرزند پسر باشد.

در ضمن سن آن‌ها را هم در خریدن سرویس خواب و وسایل بازی در نظر داشته باشید تا چیزی که خریداری می‌کنید مطابق میل و نیاز او باشد. همچنین می‌توانید از شخصیت‌های کارتونی و عکس‌های فانتزی برای تزیین دیوار اتاق‌خواب فرزند خود استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه

معمولاً دخترخانم‌ها روحیه حساسی دارند و برای آن‌ها زیبایی اتاق‌خواب اهمیت ویژه‌ای دارد. بهتر است در انتخاب طرح و رنگ وسایل و سرویس خوابی که در اتاق‌خواب دخترانه کودک خود قرار می‌دهید، نهایت دقت را داشته باشید تا با روحیه او سازگاری داشته باشد.

در ضمن باید از وسایلی در اتاق‌خواب دخترانه استفاده کنید که برای سلامت آن‌ها ضرر و خطری نداشته باشد و درعین‌ حال برایشان جذاب باشد و تا مدت‌ها و حتی نزدیک سنین نوجوانی و جوانی هم بتوانند از آن استفاده کنند.

تأثیر رنگ در دکوراسیون اتاق کودکان

اگر مشغول چیدمان دکوراسیون اتاق فرزند خود هستید باید در تعیین و انتخاب رنگ دیوار و وسایل دقت زیادی داشته باشید، زیرا رنگ‌ها تأثیر زیادی در روحیه کودکان دارند و تأثیر مستقیمی روی آن‌ها خواهند داشت.

بهتر است رنگی را انتخاب کنید که فرزند شما از لحاظ روحی به تعادل برسد. به‌طور مثال استفاده از رنگ‌های آرامش‌بخش در اتاق‌خواب فرزندانی که خیلی شیطون و پرانرژی هستند گزینه بهتری است و باعث می‌شود آن‌ها احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

اگر فرزند شما خیلی آرام و ساکت است و مدام در خودش است، بهتر است از رنگ‌های پرانرژی و گرمی مثل قرمز و نارنجی برای اتاق استفاده کنید تا جذابیت فضا برای او دوچندان شود.

بعضی از رنگ‌هایی که باعث آرامش‌بخش بودن بیشتر فضا می‌شوند شامل آبی آسمانی، نیلی، سبز، سفید، خاکستری و طوسی هستند.

اگر چیدمان دکوراسیون اتاق‌خواب کودک خود را برای دو فرزندتان به‌صورت مشترک انجام می‌دهید، می‌توانید از تختخواب‌های دو نفره کودک هم در اتاق‌خواب استفاده کنید.

بهترین طراحی و تزئین دکوراسیون اتاق کودک + نمونه

راهنمای دکوراسیون اتاق‌خواب کودک در مجله دکوراسیون آف دکور

مجله آف دکور offdecor.com/decormag برای راحتی افراد امکانی را فراهم کرده تا آن‌ها بتوانند آخرین مطالب دکوراسیون را از طریق مجله آف دکور مطالعه کنند در طراحی دکوراسیون اتاق کودک بهترین چیدمان را داشته باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب