تالارهای پذیرایی در بیجار از لحاظ ایمنی بازرسی شدند


تالارهای پذیرایی در بیجار از لحاظ ایمنی بازرسی شدند

سنندج - ایرنا - رئیس واحد آتش نشانی شهرداری بیجار گفت: تیم بازرسی ایمنی متشکل از واحد آتش نشانی، شرکت گاز، اداره برق و فرمانداری شهرستان از هفت واحد تالار پذیرایی در این شهر بازدید کردند.

رسول حیدری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به وقوع حادثه دلخراش تالار عروسی شهر سقز و جان باختن تعدادی از مهمانان یک مراسم، طرح نظارت و بازرسی ایمنی تالارهای بیجار در دستور کار آتش نشانی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در همین راستا، هفت واحد تالار قدیمی و جدید بیجار با نظارت دقیق در تمام موارد ایمنی با حضور کارشناسان ایمنی فرمانداری، شرکت گاز، اداره برق و واحد آتش نشانی مورد بازرسی قرار گرفتند.

رئیس واحد آتش نشانی شهرداری بیجار افزود: در این بازرسی ها از سیستم گاز رسانی، گرمایشی، چیدمان آشپزخانه، راه روها، راه پله‌ها و ورودی تالارها بازدید به عمل آمد و موارد ایمنی به صورت کتبی به مدیران این اماکن برای رفع نواقص اعلام شد.

او یادآور شد: گزارش ایمنی که در این خصوص به مدیران تالارها ارائه شده باید در مدت یک ماه برای رفع نواقص اقدام کنند چون پس از گذشت این زمان، بازرسی دوم صورت خواهد گرفت و در صورت عدم رعایت موارد اشاره شده، اقدامات قانونی در مورد آنها اعمال خواهد شد.

حیدری تاکید کرد: سخت‌گیری‌هایی که در خصوص ایمنی تالارها انجام گرفته صرفا جهت حفظ جان مردم و پیشگیری از بروز حوادث و خسارت جبران ناپذیر است در همین خصوص از مدیران تالارها و اماکن عمومی درخواست داریم نسبت به رعایت موارد ایمنی این اماکن اهتمام بیشتری داشته باشند.

حادثه دردناک تالار مانگه شه و شامگاه پنجشنبه ۱۴ آذر ماه امسال بر اثر نشت گاز از شلنگ متصل به بخاری رخ داد و باعث کشته شدن ۱۲ نفر و مجروح شدن ۴۸ نفر از مهمانان مراسم عروسی شد در این حادثه پنج کودک و پنج زن همراه با دو مرد جانباختند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو