سقف معاملات نقدی ارز در بازار متشکل 50 هزار یورو شد


بانک مرکزی در چارچوب تسهیل عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران اعلام کرد: سقف خرید و فروش نقدی ارز در این بازار از ۱۰ هزار دلار به ۵۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها تغییر یافت. بانک مرکزی در چارچوب تسهیل...

بانک مرکزی در چارچوب تسهیل عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران اعلام کرد: سقف خرید و فروش نقدی ارز در این بازار از ۱۰ هزار دلار به ۵۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها تغییر یافت.

بانک مرکزی در چارچوب تسهیل تعاملات ارزی کارگزاران بازار متشکل ارزی با ابلاغ بخشنامه‌ای به شبکه بانکی اعلام کرد که سقف خرید و فروش نقدی ارز در بازار متشکل ارزی افزایش پیدا کرده است.

این بخشنامه بر اساس مصوبه یکهزار و دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای پول و اعتبار در ۱۸ دی امسال ابلاغ شده است.

افزایش پنج برابری سقف معاملات با هدف تسهیل تعاملات ارزی کارگزاران بازار متشکل از جمله بانک‌ها و صرافی‌های مجاز در بستر الکترونیکی بازار یاد شده، انجام شده است.

به گزارش ایرنا، بازار متشکل ارز که مهم‌ترین طرح دولت برای ساماندهی بازار ارز به شمار می‌رود در صورت تامین شرط‌های بانک مرکزی و آماده شدن صرافی‌ها و بانک‌ها و در روند آموزشی آغاز به کار خواهد کرد.

زمان راه‌اندازی «بازار متشکل ارز» که به نظر کارشناسان در صورت کارکرد درست می‌تواند به جولان دلالان و سوداگران در بازار ارز پایان داده و علاوه بر ثبات قیمت‌ها، نرخ‌ها را نیز کاهش دهد، هنوز مشخص نیست و تاکنون چندین بار زمان راه‌اندازی آن به تاخیر افتاده است.

قرار است در بازار متشکل ارزی، معاملات اسکناس و نقد انجام شود؛ بر این اساس صادرکنندگان و دارندگان ارز می‌توانند بوسیله صرافی‌ها برای فروش، نرخ مورد نظر خود را در سامانه بازار متشکل به ثبت برسانند.

اکنون در بازار متشکل ارز، معاملات نقدی ارزهای عمده انجام شده و معاملات حواله جات ارزی همچنان در سامانه نیما اجرایی می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس