پیکر یکی از شهدای سقوط هواپیما در شیراز به خاک سپرده شد


پیکر یکی از شهدای سقوط هواپیما در شیراز به خاک سپرده شد

شیراز-ایرنا- پیکر شهید حدیث حیات داوودی از شهدای حادثه سقوط پرواز شماره 752 به مقصد اوکراین با حضور مردم و مقامات ارشد سیاسی،انتظامی و نظامی استان فارس چهارشنبه 25 دی 98 در شیراز تشییع و تدفین شد.

پیکر شهید حدیث حیات داوودی تا آرامستان شهدای کشن شیراز تشییع و در این محل به خاک سپرده شد.

حضور جوانان، استادان دانشگاه و چهره‌های فرهنگی و هم دانشگاهی‌های این شهید که غرق در غم و اندوه بودند نیز در این مراسم به چشم می خورد.

گریه تاب و توان بسیاری از دوستان و هم کلاسی‌های این شهید جوان را ربوده بود به گونه‌ای که توان سخن گفتن نداشتند.

پیکر یکی از شهدای سقوط هواپیما در شیراز به خاک سپرده شد

یکی از خانم‌های همکلاسی این شهید در حالی که گریه و اندوه توان سخن گفتن را برایش سخت کرده بود به خبرنگار ایرنا گفت: سخت کوشی و ممتاز بودن حدیث برای همه هم کلاسی های او در رشته شیمی مواد دانشگاه شیراز مثال زدنی بود،‌ادب و متانت از دیگر خصوصیات بارز این شهید بود.

یکی از همسایه های خانه پدری شهید حیات داوودی نیز گفت: سالها است که در محلی در همسایگی منزل خانواده حیات داوودی سکونت داریم و در این مدت دختری پاک و منزه تر از این شهید سراغ ندارم.

وی اضافه کرد: این دختر در دامان مادری متدین،پدری ایثارگر و خانواده ای مقید به مبانی اسلامی پرورش یافته بود و شهادت زیبنده او است.

سیاه نمی‌پوشم

پدر این شهید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: از همه مردم شیراز و مسوولانی که خانواده من را در این مصیبت بزرگ همراهی کردند سپاسگزارم.

غلامحسین حیات داوودی افزود: حدیث بیمانند، زلال و پاک بود و این موضوعی است که همه دوستان ،هم دانشگاهی ها و استادان او در دانشگاه شیراز بر آن تاکید دارند.

وی به همه حاضرین در این مراسم گفت: خانواده من به دلیل این رخداد سیاه پوش نشدند و این در فرهنگ خانوادگی ما نیست و از همه آشنایان و مردم نیز تقاضا دارم که سیاه به تن نکنند.

وی با بیان اینکه دخترش ۲۷ سال سن داشته،گفت: دخترم در طول دوران زندگی اش به جز برای ایام سوگواری ائمه و اهل بیت (ع) هیچ گاه لباس مشکی به تن نکرد.

وی که از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس است در ادامه سخنان خود گفت: اینک که تقدیر بر این شده که با غم جانسوز فرزندم مورد آزمایش الهی قرار بگیرم به پروردگار متوسل میشوم و صبر پیشه خواهم کرد.

حیات داوودی ادامه داد: در روزهای سخت جهاد،نبرد و خون دوران ۸ سال دفاع مقدس پیکر همرزمان شهیدم را در شلمچه،مجنون و فاو در آغوش می گرفتم و اکنون نیز از مادران همرزمان شهیدم یاری می طلبم و با تمام وجود به رضای خدا راضی هستم.

وی اظهار داشت: در سخت ترین روزهای این انقلاب در کنار مردم ،رهبری و مدافعان کشورم بودم و امروز نیز راسخ تر از گذشته پاسدار همه ارزش‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهم بود که این نظام حاصل خون همرزمان شهیدم است.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه هجدهم دی‌ماه ۹۸ تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند.

بنا بر اطلاعات موجود، حدیث حیات داوودی، غنیمت اژدری، محمد الیاسی و سارا و صبا سعادت جانباختگان این حادثه از اهالی یا ساکنان استان فارس بودند.

صبح شنبه (بیست و یکم دی‌ماه ۹۸)،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده، اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته، برخورد قانونی انجام شود.

در ادامه نیز رییس جمهوری، ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببان این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح در باره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مامور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس