موسسه یورو انکپ ایمن ترین خودروهای سال 2019 را معرفی کرد


موسسه یورو انکپ ایمن ترین خودروهای سال 2019 را معرفی کرد

موسسه یورو انکپ ایمن ترین خودروهای سال ۲۰۱۹ را در کلاس‌های مختلف معرفی کرد که در این لیست نام خودروهای آئودی A1، رنو کلیو، تسلا مدل ۳ و بی ام و سری ۳ دیده می‌شود.

موسسه یورو انکپ که هر ساله ایمنی خودروها را مورد بررسی قرار می‌دهد، در سال ۲۰۱۹ نیز ۵۵ مدل از محصولات خودروسازان مختلف جهان را بررسی کرده است که از میان آنها ۴۱ خودرو موفق به کسب بالاترین رتبه‌های ایمنی شدند. این شرکت لیستی را تحت عنوان ایمن ترین خودروهای سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است که در گروه ساب کامپکت یا سوپرمینی، خودروهای رنو کلیو و آئودی A1 توسط کارشناسان موسسه یورو انکپ به عنوان ایمن‌ترین‌ها معرفی شدند. در این کلاس خودرو فورد پوما نیز موفق به دریافت مدال نقره شد. همچنین در ردیف خودروهای خانوادگی کوچک نیز مرسدس بنز CLA موفق به کسب عنوان ایمن‌ترین خودرو شد و خودرو مزدا ۳ در رتبه دوم جای گرفت.

موسسه یورو انکپ ایمن ترین خودروهای سال 2019 را معرفی کرد

در کلاس خودروهای بزرگ خانوادگی نیز دو خودرو تسلا مدل ۳ و بی ام وی سری ۳ توانستند به صورت مشترک عنوان ایمن‌ترین خودرو کلاس خودروهای بزرگ خانوادگی را از آن کنند؛ چرا که این دو خودرو در تست‌های انجام شده به یک اندازه امتیاز کسب کردند، هرچند در تست‌های موسسه یورو انکپ خودرو بی ام وی سری ۳ در بخش حفاظت از عابران پیاده عملکرد بهتری داشته و تسلا نیز در سیستم‌های کمک‌راننده درخشان ظاهر شده است. در این کلاس خودرو اشکودا اکتاویا در جایگاه سوم قرار گرفت.

در کلاس خودروهای آفرود بزرگ خودرو الکتریکی تسلا مدل X به جایگاه نخست رسید و در جایگاه دوم نیز سئات تاراکو قرار دارد که از پلتفرم مشترک فولکس واگن تیگوان و اشکودا کودیاک بهره می‌برد. در کلاس خودروهای آفرود کوچک، خودرو سوبارو به عنوان ایمن‌ترین این بخش معرفی شد و دو خودرو فولکس‌واگن T-Cross و مزدا CX-30 به صورت مشترک مدال نقره را کسب کردند. در ردیف خودروهای هیبریدی و الکتریکی خودرو تسلا مدل ۳ در رتبه نخست و تسلا مدل ایکس در رتبه دوم جای گرفت. موسسه یورو انکپ اعلام کرد برای انتخاب ایمن‌ترین خودروها، امتیازات تمامی خودروها را در ۴ حوزه سیستم‌های کمک‌راننده، محافظت از عابرین پیاده، محافظت از کودکان و محافظت از بزرگسالان مورد بررسی قرار می‌دهد.

ایمن ترین خودروهای سال ۲۰۱۹

کلاسمقام اولمقاوم دوم
سوپر مینیآئودی A1 و رنو کلیوفورد پوما
خودروی خانوادگی کوچکمرسدس بنز CLAمزدا ۳
خودرو خانوادگی بزرگتسلا مدل ۳ و بی ام و سری ۳اشکودا اکتاویا
خودرو آفرود بزرگتسلا مدل Xسئات تاراکو
خودرو آفرود کوچکسوبارو فورسترمزدا CX-30 و فولکس T-Cross
خودرو الکتریکی و هیبریدیتسلا مدل ۳تسلا مدل X

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد