مدیرکل هنرهای نمایشی برای درگذشت امیرکاووس بالازاده، پیام داد


مدیرکل هنرهای نمایشی برای درگذشت امیرکاووس بالازاده، پیام داد

شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، درگذشت امیرکاووس بالازاده، مولف، پژوهشگر و مدرس حوزه تئاتر و ادبیات نمایشی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی درگذشت امیرکاووس بالازاده، مولف، پژوهشگر و مدرس برجسته حوزه تئاتر و ادبیات نمایشی را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت شهرام کرمی برای درگذشت امیرکاووس بالازاده چنین آمده است:

«از شمار دو چشم یک تن کم

وز شمار خرد هزاران بیش

امیرکاووس بالازاده، کارشناس تاریخ و کارشناس‌ارشد فرهنگ و زبان‌های باستانی که موضوعات پژوهشی مورد علاقه‌اش نمایش ایرانی و فرهنگ و تاریخ ایران بود، مدرسی با تالیفات بسیار و شاگردان بسیارتر و سابقه روزنامه‌نگاری در سال‌های دور، امروز در میان‌مان نیست.

گرچه عدم حضور این مولف، پژوهشگر و مدرس برجسته، نخست در دانشگاه و در میان دانشگاهیان به چشم خواهد آمد اما در ادامه این جامعه تئاتری است که از گذاشته شدن نقطه پایانی نابهنگام بر تالیفات و پژوهش‌های متعدد بالازاده متاثر خواهد شد.

درگذشت امیرکاووس بالازاده را نخست به خانواده او و سپس به دوستان و دوستدارانش، علاقه‌مندان، دانشجویانش و همکارانش در محیط دانشگاهی تسلیت می‌گویم.»

امیرکاووس بالازاده اسطوره‌شناس، محقق، مدرس، نویسنده و پژوهشگر تئاتر دیروز (سه‌شنبه ۲۴ دی) درگذشت.

«فرهنگ یک جلدی فارسی معین»، «جنگ، نمایش، اسطوره»، «موسم نور»، «فرهنگ نام ایرانیان» و «پسر شهرزاد» از تالیف‌های بالازاده بود؛ او از اساتید و پژوهشگران شناخته دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگر و مدرس اسطوره‌شناسی و فرهنگ عامه بود. بالازده از شاگردان زنده‌یاد مهرداد بهار بود و کتاب «مهر و داد و بهار: یادنامه دکتر مهرداد بهار» به کوشش او منتشر شده است.

امیرکاووس بالازاده مدت‌ها درگیر مبارزه با بیماری سرطان بود و سه‌شنبه شب درگذشت. مراسم تشییع این نویسنده و پژوهشگر، روز جمعه ۲۷ دی در بهشت الزهرا (س) برگزار می‌شود.

۲۵۸۲۴۵

کد خبر 1342610

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش