تلاش دانشگاه الزهرا(س) برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان


یکی از مهم‌ترین مراکز رشد در سطح ایران دانشگاه الزهرا (س) است که نزدیک به 20 واحد فناور را در درون خود مستقر کرده است.

تلاش دانشگاه الزهرا(س) برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین گام در جهت توسعه همه جانبه هر کشوری توجه و حمایت ویژه از ایده‌های جدید و خلاق در قالب شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ است. از آنجایی که کشور ایران به تازگی در لیست کشور‌های در حال توسعه قرار گرفته است با توجه به دانشجویان تحصیل کرده در سراسر کشور می‌توان شاهد دستاورد‌های چشمگیری در ایران بودY چرا که مراکز رشد دانشگاهی برای توسعه ایده‌های جدید شرکت دانش بنیان محصولاتی منحصر به فرد تولید می‌کنند و محلی بسیار امن در این حوزه هستند.

تلاش دانشگاه الزهرا(س) برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

موفقیت دانشگاه الزهرا (س) در حمایت از شرکت های دانش بنیان

یکی از مهم‌ترین مراکز رشد در سطح ایران دانشگاه الزهرا (س) است که در یک دهه گذشته با حمایت ویژه خود از شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها نزدیک به ۲۰ واحد فناور را در درون خود مستقر کرده است.

در واقع نقش شرکت سه بعدی پژوهان در این است که این یک شرکت فناور با رویکرد چند جانبه می‌تواند در حوزه تجارت فناوری‌های نوینی انجام دهد و مهم‌ترین ویژگی تمایز شرکت‌های دانش بنیان با رقبیان و شرکت‌های دیگر کشور‌ها در این است که شرکت‌های دانش بنیان در طراحی کردن و ساخت و ایجاد چاپگر‌های سه بعدی بر اساس خواست و نیاز کشور عمل کرده و انعطاف پذیر هستند.

بیشتر بخوانید: شرکت‌های دانش بنیان، قلب تپنده اقتصاد کشور

امروزه با پیشرفت‌های علمی در سر تا سر جهان مدل سازی در رشته‌های سه بعدی مانند قطعه سازی، آزمایشگاه، معماری، طراحی صنعتی، آموزشی، روباتیک، صنایع هوافضا و... بسیار شایع است. برای مثال از کارایی موثر و مفید چاپگر‌های سه بعدی می‌توان به نجات جان بیماران پیوند عضو اشاره کرد.

برای توسعه و عقب نماندن از دیگر کشور‌های صاحب تکنولوژی باید حمایت خاص و ویژه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان کرد تا بتوانیم رشد و توسعه را در این حوزه با چشمان خود شاهد باشیم.

چاپگرهای سه بعدی تولید شده در حوزه فناوری به چه موفقیت هایی دست یافتند؟

یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های چاپگر‌های سه بعدی تولید شده در این مراکز رشد طراحی پرینتر‌های سه بعدی بومی سازی شده در هر بعد تا یک متر مکعب در سطح خاورمیانه است؛ چرا که بعد از مهندسان آلمانی حالا ایرانی‌ها هستند که با استفاده از مهندسی معکوس توانایی ساخت تکنولوژی‌های جدید را دارند. رشد شرکت‌های دانش بنیان نشانه توسعه تحقیقات دانشگاهی و افزایش تجاری سازی و بومی سازی در آنهاست.

تجربه اساتید برجسته باعث تاثیر بر هوش ذاتی و افزایش کوشش و تلاش جوانان ایرانی در راستای توسعه روز افزون شرکت‌های دانش بنیان شده است. لازم است تمام بخش‌های دولتی و غیر دولتی اقدامات گسترده و زیادی در خصوص تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان انجام دهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج