::دهلی نو- ظریف در اجلاس رایسینا


::دهلی نو- ظریف در اجلاس رایسینا

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: حدود دو سال پیش از اینکه اروپایی‌ها سامانه حل اختلافات را شروع بکنند جمهوری اسلامی آنرا آغاز کرده بود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو؛ محمد جواد ظریف در مصاحبه‌ای اختصاصی افزود: ایران این سامانه را در قالب پنج نامه بعد از خروج آمریکا از برجام به خانم موگرینی پیگیری کرده است.
وی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را بزرگترین مبارز علیه داعش توصیف کرد و گفت: داعش و دیگر تروریست‌ها از او می‌ترسیدند و اکنون پس از شهادت او دو گروه طرفداران ترامپ و داعشی‌ها جشن گرفتند.
ظریف همچنین به آثار زیان بار حضور آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: این حضور برای منطقه خطرناک است و خود مردم منطقه این حضور را نمی‌خواهند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نه تنها ایران بلکه دیگر کشور‌های منطقه ازجمله پارلمان عراق خواهان خروج آمریکا از منطقه هستند.
وی به دیپلماسی فعال در اجلاس رایسینا اشاره کرد و افزود: علاوه بر سخنرانی و گفتگو در اجلاس، دیدار‌های خوبی با مقامات چندین کشور اروپایی و آسیایی داشتیم از جمله با نخست وزیر هند که درباره موضوعات مختلف روابط دوجانبه، همکاری‌ها در چابهار، انرژی و مسایل امنیتی منطقه بحث شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!