استاندار چهارمحال و بختیاری:مجریان متخلف در انتخابات با جدیت شناسایی می‎شوند


استاندار چهارمحال و بختیاری:مجریان متخلف در انتخابات با جدیت شناسایی می‎شوند

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: چنانچه مدیران دستگاه‌های دولتی و مجریان برگزاری انتخابات، امکانات حاکمیتی را در اختیار نامزدها قرار دهند، این تخلفات با جدیت شناسایی و برای مجازات به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

اقبال عباسی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان افزود: انتخابات بر پایه چهار محور مجریان، ناظران، نامزدها و مردم قرار دارد که اگر این چهار محور رسالت خود را به خوبی انجام دهند شاهد شکل گیری یک انتخابات سالم وحداکثری خواهیم بود.

وی ادامه داد: در همین راستا مجریان با رعایت کامل قانون و خودداری از جانبداری له یا علیه نامزدی زمینه انتخاباتی سالم و حداکثری را فراهم می‌کنند و چنانچه در این رابطه تخلفی در استان شکل گیرد این قول را می‎دهم که متخلفان شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شوند.

عباسی با انتقاد از فرهنگ تبلیغات انتخاباتی شکل گرفته در استان، تصریح کرد: برخی داوطلبان به جای ارائه توانمندی‌ها و برنامه‌های خود در موعد قانونی، به دنبال لابی‌بازی و تبلیغات غیرقانونی هستند که این موضوع به دور از اصول و قاعده حاکم بر قانون انتخابات است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برای رفع چنین مسائلی در استان و تقویت فرهنگ قانونمنداری نیازمند فرهنگسازی کم و کیف اجرای قانون انتخابات در شورای فرهنگ عمومی هستیم.

عباسی افزود: در همین راستا به نظر می‎رسد با امر به معروف و نهی از منکر در عرصه انتخابات بتوان از شکل‌گیری بسیاری از تخلفات این حوزه جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۸۸ داوطلب ثبت‌نامی حاضر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری، ۵۳ نفر تایید صلاحیت شدند.

این استان بیش از ۹۴۷ هزار نفر جمعیت دارد که از چهار حوزه انتخابیه استان، چهار نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور با موافقت شورای نگهبان دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول