رتبه نخست گیلان در پروژه های مصوب سرمایه گذاری خارجی


رتبه نخست گیلان در پروژه های مصوب سرمایه گذاری خارجی

رشت- ایرنا- نماینده عالی دولت در گیلان گفت: بنا بر اعلام وزارت کشور، گیلان در پروژه های مصوب سرمایه گذاری خارجی رتبه اول کشور را دارد.

ارسلان زارع چهارشنبه شب در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی وشورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه برگزاری و تصمیمات کارگروه های مختلف در این موفقیت تاثیر داشته است، افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهبرد اساسی مورد توجه مسئولان استان است و در این راستا هم و غم خود را به کار بسته اند.

وی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی باید به عنوان یک عنوان راهبرد اساسی همچنان در اولویت باشد، اظهار کرد: با همدلی، وحدت و تلاش مضاعف بخش خصوصی و دولتی با برگزاری جلساتی همچون ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه رفع موانع تولید وتوسعه صادرات توانسته ایم دستاوردهای خوبی در این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از این توفیق های استان کسب رتبه اول گیلان در تصویب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور است، تصریح کرد: در بسیاری از شاخص‌ها رتبه خوبی در کشور داریم آنچنانکه نرخ مشارکت اقتصادی گیلان با ۴۸ و یک دهم درصد از میانگین کشوری بیشتر بوده است.

وی اضافه کرد : همچنین رتبه دوم کشور در شاخص فضای کسب و کار نیز بر اساس آخرین ارزیابی مرکز آمار پژوهش‌های مجلس و اتاق بازرگانی ایران مربوط به گیلان است.

وی ادامه داد : این استان به دلیل ظرفیت‌های ارزشمند همچون موقعیت های جغرافیایی، اقلیمی، انسانی و اوراسیا می تواند بستر مناسبی برای ارتقای همه شاخص‌ها به ویژه تولید و اشتغال دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تحقق اهداف قانون ششم توسعه تا پایان سال۱۴۰۰ گفت: باید بخش‌های خصوصی و دولتی زمینه‌ساز نیل به اهداف مهم برنامه ششم توسعه باشند.

زارع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع پسماند و تالاب انزلی تصریح کرد : این موضوعات از اولویت های استان است و باید برای آنها برنامه‌ریزی مناسب شود.

وی در ادامه به پروژه‌هایی که دچار مشکل هستند نیز اشاره و خاطرنشان کرد: باید این پروژه های مشکل دار هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

استاندار گیلان در ادامه با تاکید بر ضرورت تلاش مضاعف برای تحقق شعار سال از جمله کاهش نرخ بیکاری گفت: برنامه‌های اقتصادی برای اشتغالزایی و توسعه تنها برای شهرستان کمتر توسعه یافته نیست و باید همه فرمانداران در شهرستان ها به این موضوعات توجه داشته باشند و با جدیت برنامه ها را پیش ببرند.

وی با تاکید بر پیگیری مشکلات ملی واحدهای تولیدی تصریح کرد : مشکلات برخی از واحدهای تولیدی ممکن است در استان حل نشود و به نوعی وابسته به مرکز کشور و نیز وزارتخانه ها باشد که باید این موضوعات در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

استاندار گیلان همچنین در ابتدای سخنانش با گرامیداشت یاد شهدای روزهای اخیر و شهید سپهبد سلیمانی گفت: شهید سپهبد سلیمانی از قهرمانان ملی و بزرگ کشور ما بود که حضور گسترده مردم عزادار را در سوگواری این شهید بزرگوار در جای جای کشور دیدیم.

زارع مهمترین ثمره خون این شهید و شهدای اخیر را تقویت وحدت و انسجام ملی مردم عزتمند ایران عنوان و تصریح کرد: وحدت ملی یکی از مولفه‌های مهم اقتدار و امنیت ملی کشور و جامعه است و همواره وحدت مورد توجه همه اندیشمندان بوده است.

وی افزود: همبستگی ملی به عنوان یک راهبرد اساسی پس از پیروزی انقلاب تاکنون مورد توجه بوده و شرایط امروز کشور ما ایجاب می‌کند که بیش از هر زمان دیگری در چهار دهه گذشته انقلاب، این مهم مورد توجه همگان باشد.

وی ادامه داد:بر این اساس باید همه اقشار اعم از مردم و مسئولان با هر نگرش سیاسی و یا اعتقادی همبستگی ملی را در اولویت قرار دهند و تلاش همه ما بر پرهیز از هر سخن، گفتار و کرداری باشد که به وحدت همدلی و انسجام ملی کشورخدشه وارد کند.

زارع با اشاره به توطئه های دولت آمریکا و استکبار برای تروریسم اقتصادی تصریح کرد : دولت آمریکا که از توطئه هایش نتیجه نگرفته است، تروریسم اقتصادی را در پیش گرفته و باید برای مقابله با آن در عرصه های مختلف اقتصادی اولویت خود را مصون سازی و مقاومت قرار دهیم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با قوت پیش ببریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی