دیدار و گفت‌وگوی بارزانی و وزیر خارجه قطر در اربیل


دیدار و گفت‌وگوی بارزانی و وزیر خارجه قطر در اربیل

وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه پس از دیدار با مقامات عراقی در بغداد، راهی اربیل شد و با «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق دیدار و درباره مسایل منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر که روز چهارشنبه پس از سفر به بغداد، راهی اربیل شده بود، با رئیس منطقه کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر ریاست منطقه کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار دو طرف، راه‌های کاهش تنش در منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است: «منطقه کردستان با توجه به جایگاه آن در منطقه، می‌تواند به کاهش تنش‌ها کمک کند».

در ادامه بیانیه به خطر داعش اشاره و در آن تأکید شد که «همه طرف‌ها باید برای حفاظت و حمایت از منطقه‌ای که همچنان در معرض خطر و تهدید داعش قرار دارد، اقدام کنند».

بر اساس این گزارش، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق و «محمد عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز روز چهارشنبه در اربیل با یکدیگر دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به عراق و منطقه گفت‌وگو کردند.

مسرور بارزانی و عبدالرحمن آل ثانی در این دیدار بر «افزایش تلاش‌ها جهت کاهش تنش‌ها و ضرورت مهار آن در منطقه» تأکید کردند.

وزیر خارجه قطر روز چهارشنبه به محض ورود به بغداد با «محمد علی الحکیم» همتای عراقی خود دیدار کرد دو طرف در این دیدار نیز بر تلاش مشترک برای کاهش تنش‌ها در منطقه تأکید کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه