استان مرکزی رتبه چهارم تردد خودرو در جاده‌های کشور را به خود اختصاص داد


استان مرکزی رتبه چهارم تردد خودرو در جاده‌های کشور را به خود اختصاص داد

عصر خودرو- فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه این استان به لحاظ میزان تردد در جاده‌ها در جایگاه چهارم کشور قرار دارد، گفت: میزان تردد 9 ماهه خودرو در استان 171 میلیون و 957 هزار و 822 مورد ثبت شده و به‌طور میانگین روزانه 636 هزار و 881 خودرو از جاده‌های این استان عبور کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سردار «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: 63 درصد از ترددهای وسایل نقلیه 9 ماه امسال در جاده‌های این استان با پلاک‌های غیربومی و 37 درصد با پلاک بومی بوده است و استان به لحاظ تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها، رتبه سوم کشور را در 9 ماه امسال به خود اختصاص داده است.

وی از وقوع 2 و هشت دهم درصد از تصادفات 9 ماه امسال کشور در این استان خبر داد و گفت: استان به لحاظ فراوانی تعداد وقوع حوادث رانندگی رتبه 9 کشور را دارد و سه و 2 دهم درصد از تصادفات منجر به فوت، سه و هشت دهم درصد از مجروحان این حوادث و 2 و هفت دهم درصد از حوادث رانندگی خسارتی کشور در این مدت مربوط به جاده‌های استان مرکزی بوده است.

وی بیان کرد: 51 درصد از کشته‌شدگان حوادث رانندگی 9 ماه امسال استان مرکزی در جاده‌های ساوه و زرندیه بوده و بیشترین فراوانی این حوادث نیز به ترتیب در مسیرهای آزادراه ساوه - تهران، محور قدیم ساوه - همدان، محوز ازنا، مسیر زالیان و جاده قدیم ساوه - سلفچگان بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: آزادراه ساوه - تهران، آزادراه ساوه - همدان، محور بوئین زهرا، جاده دلیجان - اصفهان و محور اراک - توره جاده‌هایی است که بیشترین واژگونی خودروها در آنها رخ داده است.

وی عنوان کرد: تعداد جمعیت استان مرکزی در سال 57 معادل 786 هزار و 291 نفر بوده که 30 درصد از این جمعیت در نقاط شهری و 70 درصد در نقاط روستایی ساکن بودند و در این سال تنها چهار هزار و 100 دستگاه خودرو و یکهزار و 854 دستگاه موتورسیکلت در این استان وجود داشت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: جمعیت این استان بر اساس آخرین آمار به یک میلیون و 429 هزار نفر رسیده که از این میزان 70 درصد در مناطق شهری و 30 درصد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

سردار مفخمی شهرستانی گفت: بر اساس آخرین آمار موجود، 308 هزار و 332 دستگاه خودرو و 154 هزار و 124 دستگاه موتورسیکلت در استان مرکزی وجود دارد.

وی بیان کرد: تجزیه تحلیل آماری پنج ساله حوادث رانندگی استان مرکزی در رابطه با بیشترین فراوانی بر اساس نوع برخورد در حوزه برون شهری نشان می‌دهد، 43 درصد این حوادث بر اثر واژگونی خودروها و 34 درصد بر اثر برخورد وسایل نقلیه با یکدیگر بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: آزادراه ساوه - همدان، آزادراه ساوه - تهران، مسیر اراک - سلفچگان، جاده اراک - توره و مسیر دلیجان - اصفهان، بیشترین فراوانی در واژگونی خودروها در پنج سال گذشته را داشته است.

سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: مسیر قدیم ساوه - همدان، جاده قدیم ساوه - تهران، مسیر ازنا، زالیان و آزادراه ساوه - تهران بیشترین فراوانی در حوادث رانندگی پنج سال گذشته این استان بر اثر برخورد 2 وسلیه نقلیه با یکدیگر بوده است.

وی گفت: توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی، 57 درصد از علت بروز حوادث رانندگی پنج سال گذشته استان مرکزی در حوزه برون شهری بوده و انحراف و تجاوز به چپ با 20 درصد یکی دیگر از علل مهم در وقوع حوادث رانندگی جاده‌ای این استان است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: 33 درصد از علل وقوع حوادث رانندگی درون شهری استان مرکزی در پنج سال گذشته به دلیل رعایت نکردن حق تقدم عبور و 23 درصد به دلیل توجه نکردن به جلو اتفاق افتاده است.

سردار مفخمی شهرستانی یادآور شد: 44 درصد از کشته‌شدگان حوادث رانندگی درون شهری استان مرکزی در این مدت مربوط به عابران پیاده و 38 درصد مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین فراوانی مکان وقوع حوادث رانندگی استان مرکزی در پنج سال گذشته در رابطه با فوت عابر پیاده با 57 درصد در اراک بوده است و ساوه با 19 درصد، محلات با 6 درصد و خمین با پنج درصد، بیشترین فوتی‌های عابر پیاده این استان را پس از اراک به خود اختصاص داده‌اند.

سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: 33 درصد از فوتی‌های موتورسیکلت سواران درون شهری استان مرکزی در پنج سال گذشته در اراک، 32 درصد در ساوه، 10 درصد در محلات و هفت درصد در خمین بوده است.

استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است و 6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا