روایت ایرنا از تشییع پیکر برخی از شهدای سانحه سقوط هواپیما


خرداد: پیکر "میلاد قاسمی آریان" از شهدای سبزواری سانحه هوایی روز پنجشنبه از مسجد جامع تا میدان کارگر این شهر تشییع شد. به گزارش خرداد از ایرنا، در این مراسم مسوولان اجرایی، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم...

خرداد: پیکر "میلاد قاسمی آریان" از شهدای سبزواری سانحه هوایی روز پنجشنبه از مسجد جامع تا میدان کارگر این شهر تشییع شد.

به گزارش خرداد از ایرنا، در این مراسم مسوولان اجرایی، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جوانان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این مراسم با سردادن شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسراییل" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، پیکر شهید قاسمی را تشییع کردند.

پیکر شهید میلاد قاسمی آریان پس از تشییع در گلزار شهدای شهر سبزوار به خاک سپرده شد.

میلاد قاسمی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شریف و دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه گوئلف کشور کانادا بود. کسب مدال طلای المپیاد ریاضی و کسب مقام سوم مسابقات قرآنی خراسان رضوی بخشی از افتخارات وی است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتزی غرب مشهد قرار دارد.

پیکر ۲ شهید سانحه هوایی در سنندج تشییع شد

مراسم تشییع، تدفین و خاکسپاری شهید آروین مرتب و شهیده آیدا فرزانه که در سانحه هوایی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین به شهادت رسیده بودند با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان در گلزار بهشت محمدی سنندج برگزار شد.

تعداد زیادی از اقشار مختلف مردم سنندج روز پنجشنبه به همراه مسوولان دستگاه‌های اجرایی، در تشییع و تدفین شهدا شرکت و با خانواده‌های جانباختگان ابزار همدردی کردند.

شرکت کنندگان که اغلب با چشمانی گریان پیکر شهدا را همراهی می‌کردند، با خانواده‌های سوگوار جانباختگان ابراز همدردی کردند و شهدا در قطعه یک بهشت محمدی به خاک سپرده شدند.

حسین‌خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، محمدابراهیم زارعی فرماندار سنندج، اعضای شورای شهر سنندج و تعدادی دیگر از مسوولان دستگاه‌های مختلف در این مراسم حضور داشتند.

آروین مرتب، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق-کنترل، سال ۱۳۸۹ دانشگاه علم و صنعت ایران بود. زنده یاد مرتب در مقطع دکتری دانشگاه تکنولوژی کبَک تحصیل می‌کرد و مهندس ارشد شرکت ایتون کانادا بود. وی به همراه همسرش آیدا فرزانه دانش آموخته دانشگاه کبک در هواپیمای اوکراینی حضور داشتند.

پیکر چهارتن از شهدای حادثه هواپیما در همدان تشییع شد

پیکر چهار تن از شهدای حادثه هواپیمای اوکراین روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان و مردم همدان در میدان مرکزی این شهر تشییع شد.

در این آیین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، استاندار همدان، خانواده‌های جان باختگان و جمعی از اهالی استان همدان حضور داشتند.

پیکر شهیدان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین به نام‌های سید زهرا نقیبی، میترا احمدی، بهاره حاج اسفندیاری و آنیسا صادقی در همدان تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر مطهر آنها در باغ بهشت همدان به خاک سپرده می شوند.

در این آیین حاضران شعارهایی علیه دولت مستکبر آمریکا سر دادند.

پیکر یکی از شهدای سقوط هواپیما در اسلام‌آبادغرب تشییع شد

پیکر «فریده غلامی» از شهدای حادثه سقوط هواپیمای اکراینی در اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) روز پنجشنبه (۲۶ دی ماه) در شهر اسلام آبادغرب با حضور مسوولان استان و اقشار مختلف مردم تشییع و خاکسپاری شد.

این مراسم با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) مدیران لشکری و کشوری و جمع کثیری از مردم اسلام‌آبادغرب برگزار شد.

غلامی که به همراه رزگار رحیمی همسر و فرزندش در پرواز هواپیمای اکراینی قرار داشتند هفته گذشته پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی مورد اصابت موشک قرار گرفتند و شهید شدند.

فریده غلامی دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته طراحی صنعتی، ورودی ۱۳۸۱ دانشگاه علم و صنعت ایران و در کانادا تکنسین یک شرکت برق بود.

رزگار رحیمی همسر وی از اهالی سقز و دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته مهندسی برق- مخابرات دانشگاه علم و صنعت و دانشجوی مقطع دکتری الکترونیک در کشور کانادا بود که به صورت دوره‌ای در دانشگاه اُنتاریو هم تدریس می‌کرد.

ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه، آخرین ثانیه ها برای خداحافظی ابدی ۱۷۶ مسافر طی می شد. در این پرواز ابدی و در کنار سایر مسافران، ۵۲ نفر از دانش آموختگان دانشگاه های کشور هم به چشم می خوردند که بعد از ایران، از کی‌ف اوکراین قصد عزیمت به کانادا را داشتند؛ دیدار با خانواده، برگزاری مراسم ازدواج و نامزدی دلیل اصلی سفر تعداد زیادی از این نخبگان به ایران بود. بعضی از آنها با خانواده عازم ایران شده بودند.

در این میان، دانشگاه های تهران،‌ صنعتی شریف و علم و صنعت بیشترین جان‌باختگان را میان سایر دانشگاه ها داشتند. ۲۸ نفر از این دانش آموختگان جانباخته در این پرواز، زن و ۲۴ نفر دیگر مرد بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی