قایقرانی زمینه‌ساز رونق گردشگری ورزشی کشور شده است


قایقرانی زمینه‌ساز رونق گردشگری ورزشی کشور شده است

شهرکرد- ایرنا- رییس فدراسیون قایقرانی کشور گفت: با توسعه ورزش قایقرانی در کشور می‌توان زمینه رونق اشتغال، رفع بیکاری و توسعه گردشگری ورزشی را در کشور فراهم کرد.

علیرضا سهرابیان روز پنجشنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: امروز به قایقرانی به عنوان یک ورزش نگاه نمی‌شود بلکه فراتر از آن به عنون یک حرفه و شغل مطرح شده است.

وی ادامه داد: قایقرانان کشور در سیلاب بهار امسال و در بروز حوادث و بلایای طبیعی نقش مهمی در امدادرسانی به مردم ایفا کردند و این امر نشان از کاربردی بودن رشته قایقرانی در سطوح مختلف است.

سهرابیان تصریح کرد: در حوزه ورزش قهرمانی هدفگذاری فدراسیون قایقرانی کسب مدال المپیک در چشم‌انداز ۸ تا ۱۲ سال آینده است و در همین فاصله برنامه‌ریزی شده تا با دعوت از بهترین مدرسین بین‌المللی زمینه تحقق این برنامه را فراهم کنیم.

رییس فدراسیون قایقرانی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان چهارمحال و بختیاری در رونق و توسعه ورزش قایقرانی، افزود: سال گذشته از بین دختران و پسران روستایی این استان ۶۲ نفر استعداد در این رشته ورزشی شناسایی شد که می‌تواند آینده خوبی را برای این ورزش رقم بزند.

سهرابیان خاطرنشان کرد: این استان همچنین در حوزه رفتینگ نیز جایگاه خوبی دارد و با وجود ۲۰ رفتینگ ۴ میلیارد تومان درآمدزایی در سال گذشته است و باید از این ظرفیت نیز در رونق اشتغالزایی و ارزآوری بهره گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست قایقرانی را از رشته‌های مهم ورزشی این استان برشمرد و گفت: امید است بتوان با مدیریت صحیح این ظرفیت زمینه رونق گردشگری و اشتغال را در استان فراهم کرد.

اقبال عباسی همچنین بر ضرورت ساماندهی باشگاه‌های رفتینگ استان تاکید کرد و افزود: باید نحوه فعالیت این باشگاه‌ها به درستی تدوین شود تا مشکلات سال‌های گذشته را در این خصوص شاهد نباشیم.

وی همچنین با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در رونق گردشگری ورزشی در استان، خاطرنشان کرد: دولت موظف است تا زیرساخت‌ها را فراهم کند اما می‌تواند ادامه طرح‌ها را با مشارکت بخش خصوصی اجرا کند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به دلیل داشتن دو رودخانه دائمی زاینده‌رود و کارون و رودخانه‌های فصلی می‌تواند یکی از قطب‌های اصلی ورزشهای آبی در کشور باشد.

رشته قایقرانی یکی از مدال‌آورترین رشته‌های المپیکی است که در کشورهای توسعه یافته بر روی آن برای کسب مدال المپیکی سرمایه‌گذاری می‌شود و سایر کشورها نیز بر روی مدال‌های این رشته پر طرفدار در حال سرمایه‌گذاری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...