مسئولیت‌پذیری اجتماعی یکی از نیازهای اصلی جامعه است


مسئولیت‌پذیری اجتماعی یکی از نیازهای اصلی جامعه است

وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه جامعه زنده جامعه مطالبه‌گر است؛ مسئولیت‌پذیری اجتماعی یکی از نیازهای اصلی امروز جامعه به شمار می‌رود.

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه 26 دی‌ماه در مراسم افتتاح ۱۴ پروژه آموزشی خیرساز که در نیشابور برگزار شد، عنوان کرد: زندگی عرصه هنرمندی و هنرنمایی انسان‌هاست، برخی آمدنشان به این دنیا با برکات عظیمی همراه است و آثار وجودی‎شان نه تنها در دوره حیات خودشان بلکه در دوره‎های طولانی و قرن‎ها بر جای خواهد ماند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مسئولیت‌پذیری اجتماعی یکی از نیازهای اصلی امروز جامعه است، هر چند جامعه زنده جامعه مطالبه‌گر است اما اگر مطالبه‌گری بدون مسئولیت‌پذیری و مطالعه باشد راه به جایی نمی‌برد زیرا سبب‌ساز روند تکرار مشکلات حل نشده می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی ندانیم سهم ما در این همه مصائب و مشکلات چیست و چه نقشی در کاستن از رنج مردم می‎توانیم برعهده بگیریم بدون شک مشکلات در یک حرکت پاندولی رفت و برگشت خواهند داشت.

حاجی میرزایی افزود: کسانی که به دنبال حل مشکلات اجتماعی می‎روند، افرادی راهگشا برای جامعه هستند. در فرهنگ دینی هر کسی که آگاه‌تر باشد، مسئول است؛ همه افراد به میزانی که آگاه هستند، مسئولند و به اندازه‎ای که مسئولند تحرک و تلاش می‎کنند تا مشکلات جامعه را کاهش دهند.

وی گفت: تاکنون خیرین گام‎های بزرگی را برای کمک به آموزش و پرورش برداشته‎اند، به طوری که حدود 30 درصد مدارس موجود محصول مشارکت موثر خیرین است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر چه این یک دستاورد مهم محسوب می‌‏شود اما مهم‌تر از آن اینکه به عنوان نهاد تعلیم و تربیت با انسان‌هایی مشارکت می‎کنیم که درک عمیقی دارند و این فرهنگ در جامعه نهادینه می‎شود و خیل عظیمی از انسان‌ها برای کمک به آموزش و پرورش و احداث مدارس فعال شده‎اند.

وی گفت: به نوبه خود تلاش می‎کنم هر مانعی که برای این حرکت بزرگ وجود داشته باشد، بردارم. امیدوارم با تلاش خیر محترم حاج آقای وکیلی بتوانیم تا دی‌ماه سال آینده نود و نهمین مدرسه را افتتاح کنیم.

حاجی میرزایی در پایان به مشکلات چند مدرسه در نیشابور اشاره کرد و گفت: همه تلاشمان را برای حل این‌ مشکلات و رفع دغدغه مردم انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری