کردستان آخر هفته‌ای برفی پیش رو دارد


کردستان آخر هفته‌ای برفی پیش رو دارد

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: براساس پایش نقشه‌های هواشناسی بخاطر استقرار سامانه بارشی، برخی نقاط این استان آخر هفته‌ای برفی پیش‌رو دارند.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تحلیل نقشه‌های پیش یابی، عبور امواج بارشی را بطور متناوب از اواخر وقت امروز تا صبح دوشنبه ۳۰ دی نشان می‌دهد که سبب پوش ابر، وزش باد، بارش برف و باران، مه در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشترین فعالیت این امواج از صبح شنبه تا بعد از ظهر یکشنبه خواهد بود و اغلب بخش‌های غربی استان شامل بانه، مریوان، سروآباد، اورامان، سرشیو سقز، مریوان و ارتفاعات مرکزی استان را فرا می‌گیرد.

پناهی افزود: اختلال در ترتت جاده‌ای به ویژه ارتفاعات و گردنه‌ها، لغزندگی، کاهش دید در اثر مه و بارش و خطر سقوط بهمن در ارتفاعات برفگیر و مستعد از جمله مخاطره‌های این سامانه در استان است.

وی یادآور شد: توصیه می شود مردم از سفرهای غیر ضروری در این مدت خودداری کنند و هنگام سفر نیز علاوه بر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی تمامی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

کاهش بارندگی‌های این استان در سه ماهه نخست سال زراعی (اول مهر تا پایان آذر) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۵۰.۳ درصد رسید.

حجم بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا پایان آذر حدود ۱۴۶ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار ۲۹۵ میلی‌متر سال قبل به نصف کاهش یافته است.

همچنین این آمار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت که ۱۶۹ میلی‌متر بود نیز از ۱۳ درصد کاهش دارد.

پیش بینی در تمام بازه زمانی شامل ۱۰ آذر تا ۱۰ دی، ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن و ۱۲ بهمن تا ۹ اسفند، افزایش دما نسبت به نرمال است ضمن اینکه میزان بارندگی در کردستان از ابتدای مهر تا ۲۹ آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل با ۴۱ درصد کاهش از ۱۰۱ میلی‌متر به ۶۱ میلی‌متر رسید.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی