مرکز تصویربرداری و سی‌.تی‌.اسکن بیمارستان ابرکوه به نام شهید سلیمانی نامگداری شد


مرکز تصویربرداری و سی‌.تی‌.اسکن  بیمارستان ابرکوه به نام شهید سلیمانی نامگداری شد

یزد - ایرنا – رییس بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) ابرکوه گفت: یک دستگاه سی‌.تی‌.اسکن «زیمنس 16 اسلایس »به ارزش 24 میلیارد ریال برای این شهرستان خریداری شد و مرکز تصویر برداری و سی. تی. اسکن این واحد بهداشتی و درمانی به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

دکتر محمدعلی شیخی عصر پنجشنبه در زمان انتقال دستگاه یادشده به بیمارستان با بیان اینکه این دستگاه از نیازهای اساسی حوزه بهداشت و درمان منطقه بود، افزود: این دستگاه با کمک هیات امنای ارزی وزارت بهداشت و درمان و با کمک منابع مالی بیمارستان و افراد خیر و هیات های مذهبی ابرکوه خریداری و تحویل شد.

وی با قدردانی از تلاش و پیگیری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسوولان در پیگیری تامین دستگاه یادشده تاکید کرد: همزمان با انتقال دستگاه ، عملیات ساخت مکان سی. تی .اسکن با ۲۰۰ مترمربع زیربنا آغاز شد و برای ساخت محل این دستگاه و تجهیز آن ۱۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

شیخی با اشاره به اینکه اوایل فصل بهار ساختمان آماده و تجهیز می شود و دستگاه یادشده نصب خواهد شد، اضافه کرد: با راه اندازی بخش مراقبت های ویژه آی.سی.یو(. ICU) و این بخش ۶۰ درصد اعزام بیمار به مرکز استان یزد کاهش پیدا کرده و کمک شایانی به درمان بیماران تصادفی در غرب استان یزد و شمال استان فارس خواهد شد.

این مسوول اضافه کرد: برش‌نگاری رایانه ای یا توموگرافی رایانه‌ای (Computed Tomography scan (CT scan یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری پزشکی است؛ بعد از رادیوگرافی ساده، سی‌.تی‌.اسکن بیشترین کمک را به بررسی ضایعات سیستم حرکتی بدن انسان صدمات مغزی ، ریوی ، ستون فقرات و ... می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اواخر آبان ماه طرح توسعه بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان ابرکوه با حضور وزیر بهداشت و درمان و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

در مراسم بهره برداری از این طرح دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بعد مسافت ابرکوه تا یزد ، اظهار امیدواری کرد: به زودی دستگاه سی. تی. اسکن بیمارستان تحویل خواهد شد و تا اواخر امسال تمام نیازهای درمانی ، تشخیصی و نیروهای متخصص بیمارستان تامین تا دیگر نیار نباشد بیمار از این شهرستان به مرکز استان اعزام شود.

هم اکنون این بیمارستان علاوه بر اینکه مجهز به ماموگرافی ، سونوگرافی و OPG است ، دارای ۱۵ پزشک متخصص و عمومی شامل جراحی عمومی، داخلی، بیهوشی ، قلب‌ و عروق ، زنان و زایمان ، اطفال و رادیولوژی ، روانپزشک ، عفونی و پاتولوژی وطب اورژانس است .

شهرستان ابرکوه یک بیمارستان، پنج مرکز بهداشتی، ۳۴ پایگاه سلامت جامع ، یک باب آزمایشگاه مرکزی، ۲ مرکز اورژانس جاده‌ای و یک اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن