تظاهرات در جنوب لبنان


تظاهرات در جنوب لبنان

صد‌ها تن از جوانان شهر شیعه نشین «صور» در استان جنوبی لبنان پنجشنبه شب در میدان و خیابان اصلی این شهر تظاهرات اعتراض آمیز کرده و خواستار تشکیل دولت فن سالار (تکنوکرات) شدند.

تظاهرات در جنوب لبنان

پایگاه خبری لبنان ۲۴ گزارش کرد: جوانان حاضر در تظاهرات با برافراشتن پرچم کشورشان، حرکت خود را از میدان العلم شهر صور آغاز و تا خیابان نبیه بری ادامه دادند و سپس در مقابل ساختمان بانک «لبنان» تحصن کردند.

بر پایه این گزارش، آنان با سردادن شعار علیه سیاست‌های مالی دولت، خواستار آزاد شدن سپرده‌های بانکی سپرده گذاران شدند.

در شهر صیدا در جنوب لبنان نیز تظاهرات مشابهی در میدان ایلیا در مرکز این شهر برگزار شد.

در استان مرکزی لبنان و پایتخت این کشور، معترضان خیابان تجاری الحمراء مقابل بانک مرکزی، مسیر محله وردان روبروی ساختمان رهبر طایفه دروزیان و نیز منطقه مارالیاس و کورنیش المزرعه را در غرب بیروت با آتش زدن لاستیک و سطل‌های آشغال، مسدود کردند.

پس از این اقدام، درگیری لفظی میان عده‌ای از شهروندان و رانندگان خودرو با جوانان معترض که راه بندان و ترافیک سنگین ایجاد کرده بودند به وجود آمد.

در استان شمالی لبنان، جوانان معترض، میدان‌های حلبا، النور، پل پالما و بزرگراه المنیه به طرابلس و در استان شرقی، اتوبان بیروت-بعلبک در منطقه تعلبایا در استان بِقاع را بستند.

نیرو‌های نظامی و انتظامی لبنان با تشدید تدابیر امنیتی، کوشیدند راه‌های بسته شده را باز کنند.

همچنین ده‌ها تن از اعضای اتحادیه «زنان برای لبنان» امشب مقابل منزل «ریا الحسن» وزیر کشور در شرق بیروت تجمع کردند و خواستار دستور وی برای «توقف سیاست خشونت‌ورزی نیرو‌های ضد شورش در مواجهه با معترضان شدند؛ معترضانی که مطابق قانون اساسی حق تظاهرات و تجمع برای برخورداری از زندگی با کرامت دارند».

از دیگر درخواست‌های «زنان برای لبنان» از وزیر کشور، برخورد فوری با عناصری از نیرو‌های یاد شده بود که به گفته آن‌ها تظاهرات را سرکوب و جوانان معترض را بازداشت می‌کنند.

در جریان ناآرامی‌ها و درگیری‌های ۴۸ ساعت گذشته در غرب و شمال بیروت ۵۵ معترض و شماری از عکاسان و خبرنگاران و نیز ۱۰۰ تن از نیرو‌های نظامی و انتظامی لبنان زخمی و ۶۵ نفر بازداشت شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...