واقعیتی شیرین در تلخی‌های حمله به مسجد کویته


واقعیتی شیرین در تلخی‌های حمله به مسجد کویته

آنچه روز جمعه توسط گروهک تروریستی داعش در مسجد «اسحاق‌آباد» واقع در منطقه کویته پاکستان انجام شد، علی‌رغم همه تلخی‌ها این حقیقت را یادآور شد که اگر نبودند سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش، گوشه گوشه جهان اسلام می‌توانست چنین چهره‌ای به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در بحبوحه اخبار تلخ و گزنده ای که از روز جمعه، 13 دی ماه با به شهادت رسیدن سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و همرزمان شان توسط پهباد آمریکایی منتشر شد و با سقوط هواپیمایی اوکراین با 167 سرنشین به دلیل خطای انسانی، اوج گرفت، علاوه بر ایران در دیگر کشورهای اسلامی هم کم نبوده اتفاقات تلخ و گزنده ای که با قدری تعمق و تفکر، از ورای تلخی آنها می توان چرایی نفوذ سپهبد سلیمانی در دل ها و عمق ارادت مردم مظلوم عراق و سوریه به آن سردار دل ها را دریافت.

خبر انجام عملیات انتحاری تروریستی در مسجد «اسحاق آباد» واقع در منطقه کویته پاکستان که دست‌کم 15 کشته و 19 زخمی برجای گذاشت، در روز جمعه، 20 دی ماه ازجمله این اخبار است. به ویژه آنکه گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این عملیات انتحاری را پذیرفت.

واقعیتی شیرین در تلخی‌های حمله به مسجد کویته

این نخستین بار نیست که این گروهک تروریستی و جنایتکار با حمایت اربابانش مساجد به عنوان امن ترین خانه های خدا روی زمین را هدف قرار داده و با انجام عملیات های تروریستی و انتحاری و کشتن ده ها و صدها نفر از نمازگزاران بی دفاع و بی گناه، فاصله نجومی خود با اسلام ناب محمدی را که سراسر رافت و رحمت است، ثابت می کند.

واقعیتی شیرین در تلخی‌های حمله به مسجد کویته

چنان که مسجد امام علی(ع) در شهرک شیعه‌نشین القدیح از توابع استان قطیف عربستان سعودی را در هنگام نماز جمعه منفجر کردند. این انفجار منجر به کشته شدن 22 تن و زخمی شدن ۱۰۲ تن دیگر شد.

حمله به یک مسجد شیعیان در کویت در ۲۶ ژوئن 2015 نیز به این گروهک منسوب شد؛ این بمب‌گذاری که ادعا می‌شود توسط داعش انجام شده‌است ۲۷ کشته و ۲۲۷ زخمی برجای گذاشته است. در این حمله انتحاری ۳ تن از شهروندان ایران نیز کشته شدند.

همچنین است، حمله این گروهک تروریستی به مسجد امام رضا (محاسن) واقع در شهر المبرز از شهرستان احصاء عربستان سعودی توسط یک مهاجم مسلح. یا حمله به مسجد امام زمان (عج) در شمال کابل که حداقل 50 شهید و 80 زخمی بر جای گذاشت.

واقعیتی شیرین در تلخی‌های حمله به مسجد کویته

مهم آنکه در برخورد با این حملات و عملیات ها که به کرات منجر به کشته و زخمی شدن مردم بی‌گناه شده است، معمولا کشورها و مجامع اسلامی به صدور بیانه و محکومیت کردن این جنایات بسنده کرده اند چنان که در روزهای اخیر کشورهای مختلف و نیز نهادهایی همچون سازمان همکاری اسلامی و الازهر با صدور بیانه چنین کرده اند، اما سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش با همراهی مدافعان حرم در عمل وارد میدان مبارزه با زائده ای به نام داعش شدند و چنان عرصه را بر این گروهک خونخوار و اربابانش تنگ کردند که توانستند به حیات آن در سوریه و عراق پایان دهند.

واقعیتی شیرین در تلخی‌های حمله به مسجد کویته

مرور عکس هایی که جنایات داعش در مسجد «اسحاق آباد» واقع در منطقه کویته پاکستان را به تصویر می کشد و قساوت قلب و فاصله تکفیری های داعشی نه فقط از اسلام (که داعیه اش را دارند) بلکه از انسانیت را ثابت می کند، یک وجه دیگر هم دارد، اینکه اگر نبودند حاج قاسم ها و همرزمانش در جبهه مقاومت، گوشه گوشه جهان اسلام می توانست چهره ای شبیه به این مسجد را به خود بگیرد و محل تاخت و تاز جانیانی به نام داعش باشد چنان که آنها حتی تا قلب اروپا نفوذ کرده و در فرانسه دست به عملیات تروریستی زدند، اما جان‌برکفی، ایثار و اخلاص سردار دل ها و یاران شهیدش باعث شد نه تنها داعش حیات خود را در سوریه و عراق از دست بدهد بلکه اربابانش هم دچار سرخوردگی و یاس در دستیابی به هدف شوند چنان که از سر خشم و یاس اقدام به شهادت ایشان آنهم نه در میدان جهاد بلکه به صورت ناجوانمردانه و در دل شب کردند هر چند که این تهدید هم تبدیل به فرصت شد و سردار آسمانی ما توانست دل ها را به یکدیگر نزدیک کند و وحدتی بی نظیر را در زیر پوست کشور ایجاد کند.

واقعیتی شیرین در تلخی‌های حمله به مسجد کویته

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی