امام جمعه موقت خلخال: انقلاب اسلامی سرآغاز شکل‌گیری مقاومت در جهان است


امام جمعه موقت خلخال: انقلاب اسلامی سرآغاز شکل‌گیری مقاومت در جهان است

اردبیل _ ایرنا _ امام جمعه موقت خلخال گفت: انقلاب اسلامی ایران سرآغاز شکل‌گیری همه نهضت‌ها ،جنبش‌ها و جبهه‌های مقاومت مظلومان عالم در برابر زورگویان جهان است.

حجت‌الاسلام احمد شاد در خطبه‌های نماز جمعه خلخال با گرامیداشت یاد شهید نواب صفوی رهبر فداییان اسلام افزود: انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ نقطه عطف تاریخی و سرآغاز دوران جدیدی در تاریخ جهان است.

وی اظهارداشت: این انقلاب پایان دوران فرودستی و تحقیر شرق و دنیای اسلام در برابر استعمار و سلطه‌گری غرب و شروع بیداری، خودباوری و بازگشت به خویشتن اسلامی و همچنین شکل‌گیری نهضت‌ها و جنبش‌های بیداری و تشکیل جبهه مقاومت مظلومان عالم در برابر ظالمان جهان است.

خطیب جمعه خلخال با گرامیداشت یاد سردار رشید اسلام شهید قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و حریم ولایت گفت: پیش از انقلاب اسلامی ایران غربی‌ها معیارها و ارزش‌های خود را جهان شمول می‌دانستند و هیچ نیروی مخالفی را در برابر خود نمی‌دیدند ولی امروزه با ظهور انقلاب اسلامی ایران و گسترش جهانی ان سر تعظیم در برابر ایران اسلامی فرود آورده‌اند.

حجت‌الاسلام شاد بیان‌کرد: در دوران ۴۱ سالی که از عمر این انقلاب می‌گذرد نه تنها همه تلاش‌های غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها برای شکست و یا تغییر ماهیت و رفتار انقلاب و نظام برخاسته از آن در ایران بی نتیجه ماند بلکه علاوه بر تثبیت و نهادینه شدن آن در داخل کشور آثار آن به خارج از مرزها کشیده شد و صدور انقلاب به معنای واقعی یعنی صدور مبانی فکری آن امروزه با تشکیل و تقویت جبهه مقاومت در بسیاری از کشورهای مسلمان جهان به واقعیت پیوسته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه از آن حضرت به عنوان اولین شهید راه ولایت و امامت یاد کرد و افزود: پیروی از الگوهای رفتاری حضرت فاطمه زهرا امروزه می‌تواند به حفظ اصل ولایت‌مداری در جامعه کمک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد