فورد موستانگ مک ای چگونه پول‌ساز خواهد شد؟!


فورد موستانگ مک ای چگونه پول‌ساز خواهد شد؟!

اول از همه باید بدانیم فورد موستانگ مک ای بی‌شک قیمت رقابتی‌ای داشته و شاید از این نظر بتواند از عهده‌ی تسلا مدل Y برآید؛ اما این فقط آغاز ماجراست! با قیمت پایه حدود 45 هزار دلاری پیش از اعمال مشوق‌ها و تخفیف‌های مالیاتی و همچنین مجموعه باتری لیتیوم-یونی گران‌قیمتی که وجود دارد، سؤالات مهمی … The post فورد موستانگ مک ای چگونه پول‌ساز خواهد شد؟!...

اول از همه باید بدانیم فورد موستانگ مک ای بی‌شک قیمت رقابتی‌ای داشته و شاید از این نظر بتواند از عهده‌ی تسلا مدل Y برآید؛ اما این فقط آغاز ماجراست! با قیمت پایه حدود 45 هزار دلاری پیش از اعمال مشوق‌ها و تخفیف‌های مالیاتی و همچنین مجموعه باتری لیتیوم-یونی گران‌قیمتی که وجود دارد، سؤالات مهمی پیش می‌آید از جمله اینکه فورد چگونه انتظار سوددهی بلندمدت از کراس اوور تمام الکتریکی خودش را دارد.

فورد گفته پاسخ ساده‌ای برای این سؤال دارد: همکاری. اتوموتیوزنیوز می‌گوید موستانگ مک ای 2021 از سلول‌های باتری مشترکی با فورد ترانزیت جدید استفاده خواهد کرد. به این ترتیب خط تولید سلول باتری فورد توسط LG در لهستان با حداکثر ظرفیت خود کار خواهد کرد و از این نظر هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.

فورد موستانگ مک ای چگونه پول‌ساز خواهد شد؟!

این خط تولید به‌صورت 24 ساعته و 7 روز هفته کار خواهد کرد و بنابراین هزینه تولید باتری‌ها کاهش خواهد یافت. این را لیزا دریک مدیر خرید بخش قوای محرکه فورد می‌گوید.

او خاطرنشان ساخته است: “وقتی خط تولید باتری شما با حداکثر ظرفیت خود کار کند شما پایین‌ترین قیمت را خواهید داشت. شما هرگز نمی‌خواهید که خط تولید بخوابد.”

فورد موستانگ مک ای چگونه پول‌ساز خواهد شد؟!

اساساً هر خودروی فورد با مقیاس بازار خاص خودش تولید می‌شود و دریک این‌گونه توضیح می‌دهد: “سپس به دنبال این خواهیم بود که ببینیم آیا می‌توان از قطعات مشترک استفاده کرد یا خیر؛ اما از آنجایی که باتری گران‌قیمت‌ترین بخش یک خودرو است بنابراین ما به دنبال استفاده از آن در محصولات متنوع خواهیم بود.” این امر به لطف معماری منعطف مک ای میسر می‌شود.

فورد موستانگ مک ای چگونه پول‌ساز خواهد شد؟!

اولین نمونه‌های موستانگ مک ای در اواخر سال 2020 به دست مشتریان خواهند رسید و برای راندن برخی مدل‌ها باید تا اوایل سال آینده میلادی صبر کرد. علیرغم برخی خبرهای متناقض درباره نام این خودرو، موستانگ مک ای با محبوبیت بالایی در بازار دست یافته و چند هزار نفر اقدام به رزرو این خودرو کرده‌اند.

فورد به دنبال تولید حدود 50 هزار دستگاه مک ای در اولین سال تولید کامل آن در کارخانه مکزیک است. مدل الکتریکی ترانزیت با باتری مشترک نیز از سال آینده وارد بازار خواهد شد.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت