روایت سی‌ان‌ان از تناقض‌گویی پنتاگون درباره تلفات عین‌الاسد


روایت سی‌ان‌ان از تناقض‌گویی پنتاگون درباره تلفات عین‌الاسد

تهران–ایرنا– شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی به تناقض‌گویی مقام‌های پنتاگون درارتباط با تلفات ناشی از حملات موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد پرداخت که از سوی آمریکا اعلام شده 11 نفر از پرسنل این پایگاه دچار عوارض مغزی و روانی شده‌اند.

سی‌ان‌ان روز شنبه در تارنمای خبری خود نوشت: چندین پرسنل نظامی پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق در جریان حمله موشکی هشتم ژانویه (۱۸ دی ماه) ایران برخلاف اعلام قبلی پنتاگون، دچار جراحات ناشی از این حمله شدند.
این رسانه با یادآوری اینکه آمریکا در برآوردهای اولیه خود در پی این حملات موشکی، اشتباه کرده است، نوشت:‌صدمات وارد شده به نظامیان آمریکایی مستقر دراین پایگاه جدی‌تر از برآوردهای اولیه پنتاگون حکایت دارد.

به نوشته سی‌ان‌ان، پنتاگون در ابتدا اعلام کرده بود که به دنبال شلیک ۱۶ فروند موشک از سوی ایران، این حمله هیچ تلفاتی در پی نداشت اما مقام‌های نظامی آمریکایی به این شبکه گفتند که ۱۱ پرسنل نظامی دچار جراحت شدند.
زمانی که این شبکه از مقام‌های پنتاگون درباره گزارش‌های متناقض ناشی از تلفات این حمله پرسید، درپاسخ به سی‌ان‌ان گفته شد که این موضوع مربوط به گزارش و برآورد فرماندهان حاضر در منطقه بود.

بیل اربان (Bill Urban) سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در بخش خاورمیانه دراین باره گفت: پس از این حمله موشکی و مدت زمانی بعد، مقام‌های نظامی آمریکایی متوجه وجود عارضه‌های مغزی در میان پرسنل این پایگاه شدند و آنها مورد معاینات آسیب و لطمات مغزی قرار گرفتند.
سی‌ان‌ان در ادامه نوشت: هفته گذشته مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که بنابر برآوردهای اولیه حملات موشکی ایران تنها خسارات غیرانسانی داشته است، اما این درحالی بود که پنجشنبه گذشته وزیر دفاع آمریکا و دیگر مقام‌های پنتاگون توسط ژنرال جان هیتن (John Hyten) معاونت ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان ماهیت مجروحیت این افراد شدند.

در همین حال جاناتان هافمن (Jonathan Hoffman) سخنگوی پنتاگون، ۲۷ دی‌ماه در ارتباط با تاخیر در اعلام صدمات انسانی این حمله گفته بود، بخشی از علت این تاخیر این بود که بسیاری از پرسنل نظامی این پایگاه پس از پایان حملات موشکی ایران، به سرپست‌های خود بازگشتند اما بعد اثرات این حمله در آنها هویدا شد.

به گزارش ایرنا، در حالی که ۱۱ روز از حملات موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق می‌گذرد که در پاسخ به اقدام تروریستی کاخ سفید در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی صورت گرفت، اکنون مقام‌های نظامی آمریکایی به برخی پیامدهای انسانی و خسارت‌های این حمله اشاره می‌کنند؛ هیچ بعید نیست که در روزهای آینده به تدریج حقایق و اخبار بیشتری از خسارات و تلفات این حمله اعلام شود.

پنتاگون و دیگر رسانه‌های غربی بویژه آمریکایی درباره حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکا در الحریر اربیل عراق نیز سکوت اختیار کرده‌اند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.
متعاقب این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار عراق شلیک کرد.
**۱۳۰۲** 2023

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی