استاندار گیلان: با کاشت نهال سرانه پوشش گیاهی استان افزایش می یابد


استاندار گیلان: با کاشت نهال سرانه پوشش گیاهی استان افزایش می یابد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: با کاشت نهال در حاشیه های شهر و نیز مجموعه های مسکونی در حال احداث سرانه پوشش گیاهی استان افزایش می یابد.

ارسلان زارع روز شنبه در حاشیه بازدید ار نهال های انجیلی کاشته شده در ایستگاه راه آهن رشت و در پویش ملی نهال کاری افزود : هنگام افتتاح راه آهن یکی از خواسته های رئیس جمهور کاشت نهال و ایجاد فضای سبز در این منطقه بود که با کاشت نهال انجیلی، افرا و سایر گونه ها در مسیر بلوار دسترسی به ایستگاه راه آهن به طول ۲ کیلومتر کار در حال انجام است.

وی افزود: حدود پنج هزار اصله نهال را برای کاشت در مجموعه ها و حاشیه های شهرها در نظر گرفته ایم که با کاشت آنها به طور حتم علاوه بر زیبایی شهرها ، سرانه پوشش درختی استان گیلان نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به درخت انجیلی به عنوان گونه ارزشمندی به یادگار از عصر یخبندان اظهار داشت : برای حفظ این گونه ، نهال آن باید در حاشیه و ورودی های شهرها کاشته شود، باید اینگونه نهال های ارزشمند را در فضاهای سبز در نظرگرفته شده ،بکاریم.

استاندار گیلان بیان کرد: طبق نظر کارشناسان ،درخت انجیلی ارتفاع زیادی ندارد اما دارای شاخه های فراوان و گسترده ای است که زیبایی خاصی به آن می دهد و با توجه به کاشت این نهال در مناطق مختلف گیلان، شاهد افزایش چشمگیر این گونه ارزشمند در سطح استان خواهیم بود.

پویش ملی نهال کاری با رویکرد حفظ گونه ارزشمند درخت انجیلی یادگار عصر یخبندان در محل ایستگاه راه آهن رشت انجام شد که علاوه بر نهال انجیلی ، سایر نهال های ارزشمند نیز از محل سد شفارود برای حفظ و زیبایی منظر به مکان ایستگاه راه آهن رشت منتقل شدند.

گونه های نادر درختان کاشته شده در محل راه آهن رشت از نوع انجیلی ، افرا، توسکا ، ممرز ، بلوط ، آزاد و داغدانان هستند که گونه انجیلی جزء گونه های فسیل زنده بوده و دارای ارزش زیبایی شناختی زیادی است و به عنوان درخت تزئینی در فضای سبز و پارک ها مورد استفاده قرار می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت