تسریع در تکمیل پروژه‌های یادمان شهدای گمنام در فارس


تسریع در تکمیل پروژه‌های یادمان شهدای گمنام در فارس

استاندار فارس خواستار تسریع در روند اجرای 25 پروژه‌ یادمان شهدای گمنام در شهرستان‌های استان شد و گفت: بسیاری از آنها هم‌اینک بیش از80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

عنایت‌الله رحیمی شنبه ۲۸ دی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: موضوع اصلی این شورا به همه دستگاه‌ها و نهادها مربوط است و همه به آن اعتقاد دارند؛ بنابراین انجام هر اقدامی در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس ارج نهادن به پیشکسوتان این حوزه است که دارایی های ارزشمند جامعه هستند.

او از همه دستگاه‌های اجرایی و عمومی خواست آنچه در اختیار دارند را در زمینه ارزش‌های دفاع مقدس به کار گیرند و از هیچ اقدامی دریغ نکنند.

استاندار فارس ضمن قدردانی از تلاش‌هایی که تا کنون انجام شده است، تعیین شهدای شاخص استان، یادمان شهدای گمنام در شهرستان‌ها، کسب رتبه بدتر در برگزاری نکوداشت ایثارگران و تالیف کتب و نشر آثار فرهنگی را از جمله این تلاش‌ها برشمرد.

رحیمی با بیان اینکه هر اقدامی برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از نظر ما مصوب این شورا تلقی شده و محدودیتی برای انجام آن وجود ندارد، تاکید کرد که محدودیتی برای اقدامات دستگاه‌ها در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش۲های دفاع مقدس وجود ندارد.

او ابراز امیدواری کرد که سایر پروژه‌های یادمان شهدای گمنام در شهرستان‌ها نیز به تدریج و با تامین اعتبارات لازم، تکمیل شود.

استاندار فارس همچنین با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه دائمی دفاع مقدس، این نمایشگاه را علاوه بر ارزش معنوی آن یک فرصت گردشگری و درآمد زایی مناسب برای شهر شیراز برشمرد و از شهرداری، میراث فرهنگی و سایر دست اندرکاران خواست توجه ویژه به راه‌اندازی چنین نمایشگاهی داشته باشند.

رحیمی به موضوع تاسیس پارک موزه در ۱۲ شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح مقدماتی همچون برگزیدن مراکز شهرستان‌هایی که دارای تعداد بیشتر شهدا نسبت به جمعیت آنها هستند و وجود اراضی دولتی در این شهرستان‌ها باید مد نظر قرار گیرد.

او افزود: به رغم اینکه بودجه سال آینده دولت انقباضی است امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که اعتبارات لازم در حوزه دفاع مقدس تامین شود.

استاندار فارس در خصوص مجتمع فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس نیز بر لزوم برنامه ریزی دقیق و تقصیم وظایف مشخص برای همه دستگاه های متولی و همکار تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه تعدادی از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟