هوای خلخال پاک و سالم است


هوای خلخال پاک و سالم است

اردبیل _ ایرنا _ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: به دلیل فقدان فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده ، هوای خلخال پاک ،سالم و عاری از هرگونه آلایندگی است.

مهدی کسایی روز شنبه در آیین گرامیداشت هفته هوای پاک که با حضور کودکان مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلخال برگزار شد، افزود: این شهرستان عاری از آلایندگی‌های ناشی از فعالیت کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی آلاینده هوا میباشد.

او گفت: فعالیت کارخانه نئوپان در این شهر که تنها کارخانه صنعتی فعال بزرگ جنوب استان اردبیل است، بدلیل تعبیه فیلترهای تصفیه هوا در سیستم خروجی گازهای آن هیچ گونه آلایندگی زیست محیطی برای منطقه بوجود نمی‌آورد.

وی اظهارداشت: تنها مورد آلایندگی هوای شهر خلخال در گذشته که ناشی از آتش‌سوزی محل دفن زباله‌های در حوالی این شهر بود از ۶ ماه پیش با استفاده از خاک برطرف شده و در این مدت هیچ مورد آتش‌سوزی زباله‌ها از این محل گزارش نشده است.

کسایی با بیان اینکه فعالیت موقت محل فعلی پسماند شهر خلخال تا زمان مساعد شدن شرایط جوی برای اجرای پروژه‌های عمرانی با رعایت همه جوانب پیشگیری از آلودگی هوا و محیط زیست منطقه از نظر این اداره بلامانع است، گفت: با این حال بدلیل مغایرت فعالیت محل فعلی دفن زباله‌های شهر خلخال با استانداردهای زیست محیطی راه‌اندازی محل سایت جدید پسماند این شهر در محلی دور از مناطق مسکونی ضروری بنظر می‌رسد.

وی از برنامه‌ریزی برای اجرای هشت برنامه برای گرامیداشت هفته هوای پاک در خلخال خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات علمی ،هنری و نقاشی کودکان ، پایش شبانه صنایع با هدف بررسی وضعیت فعالیت شبانه کارخانه‌ها .کارگاه‌های تولیدی و صنعتی منطقه ، اجرای برنامه فرهنگی یک روز با محیط‌بانان در مدارس مناطق واقع در داخل مناطق حفاظت شده آق‌داغ و آشنایی دانش‌آموزان با اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته است.

در این مراسم از کودکان شرکت‌کننده در مسابقه نقاشی با موضوع هوای پاک تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها