مهارت‌آموزی برای حل مسائل جامعه در دستور کار دانشگاه پیام نور


محمد رضا زمانی شنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه پیام...


محمد رضا زمانی شنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه پیام نورمرکزاهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهارت آموزی از این لحاظ مهم است که دانشجویان تخصص لازم را در دانشگاه آموزش ببینند و بعد از دانش‌آموختگی بتوانند برای حل مشکلات جامعه قدم بردارند.

وی افزود: تلاش این است که بین دستگاههای اجرایی و دانشگاه ارتباط برقرار شود و پروژه های تحقیقاتی در دانشگاه انجام گیرد.

زمانی بیان کرد: برنامه‌های راهبردی دانشگاه در تمام بخش های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناوری تا سال ۱۴۰۴ مشخص و برش‌های استانی و شهرستانی تعیین شده است.

رییس دانشگاه پیام نور کشور گفت: تجمیع گروههای آموزشی از جمله برنامه‌های حوزه آموزشی است به این منظور که شاخص‌های موردنیاز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای گرفتن مجوز رشته های کارشناسی ارشد و دکترا را ایجاد کنیم.

وی در زمینه تجمیع گروههای آموزشی توضیح داد: در هر دانشگاه اعضای متخصص در یک رشته خاص اعضای آن گروه را تشکیل می دهند و معمولا تعداد کمی هستند بنابراین تصمیم بر این شد که متخصصان هر منطقه یک گروه ایجاد کنند بنابراین دراستان‌ها و مناطق گروههایی ایجاد می‌شوند که به جای سه عضو ۳۰ یا ۳۵ عضو خواهند داشت.

زمانی اضافه کرد: در حال حاضر حدود چهار هزارعضو هیات علمی تمام وقت درکشور فعال هستند و کمبودی در این خصوص وجود ندارد و شاخص تعداد اعضای هیات علمی با تعداد دانشجو تقریبا همخوانی دارد.

رییس دانشگاه پیام نور کشور ادامه داد: در حال حاضر ۴۳۰ هزار دانشجو در کشور فعال هستند.

وی در ادامه در خصوص اهداف سفر خود به خوزستان گفت: بررسی مسائل و پتانسیل‌های دانشگاه با توجه به سیاست‌های کلان آموزش عالی مورد بررسی قرار می‌گیرد و فردا اطلاعات برای تصمیم گیری مبادله و تصمیمات مقتضی برای تعیین ماموریت های هر مرکز اعلام می‌شود.

محمدرضا زمانی رییس دانشگاه پیام نور کشور در سفر ۲ روزه خود (۲۸ و ۲۹ دی ماه) ادای احترام به شهدای گمنام مرکز اهواز، بازدید از مراکز دانشگاههای پیام نور و نشست با رییسان مراکز به خوزستان سفر کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه