کاهش ارزبری 1.2 میلیارد یورویی میز‌های ساخت داخل تاکنون


کاهش ارزبری 1.2 میلیارد یورویی میز‌های ساخت داخل تاکنون

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت : تاکنون مجموعه قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌های میز‌های ساخت داخل، کاهش ارزبری یک میلیارد و 200 میلیون یورو به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: تاکنون مجموعه قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌های میز‌های ساخت داخل، کاهش ارزبری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو به همراه داشته است.
مهدی صادقی نیارکی در گردهمایی روسای سازمان‌های صمت استانها، افزود: مهمترین محور برنامه‌های امسال وزارتخانه، رونق تولید است که مهمترین برنامه ذیل آن نهضت ساخت داخل است.
وی در این خصوص ادامه داد: تاکنون ۹ میز ساخت داخل در صنایع خودرو، موتور سیکلت، پتروشیمی، مخابرات، مس و همچنین فولاد برگزار شده است و تا پایان سال ۷ میز دیگر ساخت داخل را برگزار می‌کنیم.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: میز لوازم خانگی، تجهیزات پتروشیمی، تاسیسات ریلی و همچنین صنعت فولاد این میز‌ها هستند.
صادقی نیارکی با اعلام اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ می‌خواهیم ۱۰ میلیارد دلار از واردات را داخلی سازی کنیم، افزود: دستیابی به استقلال و خودکفایی و تغییر رویکرد از مونتاژ کاری به فناوری را در این راستا دنبال می‌کنیم.
وی اضافه کرد: تاکنون نمایشگاه توانمندی‌های ساخت داخل و ارایه نیازمندی‌ها در ۶ استان کشور برگزار شده است.
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: کمیته راهبری میز‌های ساخت داخل را تشکیل دادیم که بصورت هفتگی جلسات برگزار می‌شود.
صادقی نیارکی افزود: از تیرماه امسال تاکنون ۳ میز ساخت داخل در صنعت خودرو و موتور سیکلت با کاهش ارزبری ۲۷۵ میلیون یورو، ۲ میز صنعت مخابرات با کاهش ارزبری ۱۱۸ میلیون یورو، ۲ میز صنعت پتروشیمی با کاهش ارزبری ۹۲ میلیون یورو برگزار شده است.
وی ادامه داد: همچنین میز ساخت داخل مس با کاهش ارزبری ۷۰۰ هزار یورو، میز ساخت داخل فولاد با کاهش ارزبری ۴۳۰میلیون یورو برگزار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی