دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده به فرمانداری جاسک اعلام شده است


دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده به فرمانداری جاسک اعلام شده است

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از لاشه دام های تلف شده براثر سیل در جاسک و لزوم جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه ها به فرمانداری این شهرستان اعلام شده است.

دکتر محمد جانباز روزیکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کمک رسانی با اولویت نظارت برجمع آوری و دفن بهداشتی لاشه ها، کنترل بیماری های کلستریدیایی و تشدید مراقبت های فعال و غیرفعال بیماری ها از ابتدای وقوع سیل در شرق هرمزگان بویژه جاسک درحال انجام است . وی بیان داشت: درپی وقوع سیل در جاسک خسارت های سنگینی به دامداران و حوزه های مرتبط با دامپزشکی واردشد که بلافاصله بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه و امدادرسانی به مناطق سیل زده و بهره برداران آن مناطق تاکیدشد.

وی ادامه داد: درنشست های اخیر، طرح های مناسب برای دریافت امکانات، تجهیزات و مواد مورد نیاز جهت اقدامات بهداشتی و پیشگیری از بروز خطر بیماری ها در زمان بروز بحران از جمله سیل و پیگیری دریافت اعتبارات مورد نیاز ارائه شد.

جانباز همچنین از تامین دارو(آنتی بیوتیک،ویتامین وغیره) برای دام ها، واکسن های بهادار و ارسال به مناطق مورد نظر با هماهنگی معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی هرمزگان خبرداد. وی از مردم خواست نظرها، گزارش ها و پیشنهادهای خود را به دامپزشکی هرمزگان با شماره تلفن ۳۳۶۶۲۳۹۶و ۳۳۶۶۷۸۳۱ و یا دامپزشکی بندرعباس به شماره ۳۳۶۱۷۱۶۴ اطلاع دهند تا رسیدگی و برخورد قانونی صورت گیرد.

طبق اعلام اداره کل دامپزشکی هرمزگان، هم اکنون واکسیناسیون، سمپاشی و تجویز داروهای درمانی و پیشگیری از بیماری علیه دام ها در مناطق سیل زده شرق استان انجام می شود. به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان از پنجشنبه شب آغاز شد و تا یکشنبه ادامه داشت که به دنبال آن سیلاب در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند و بسیاری از خانه‌های روستایی دچار آبگرفتگی شدید شد. به دنبال این سیلاب‌ها علاوه بر خسارت به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک اساسی دیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق