نشست ویژه وزیر راه و ستاد بحران هرمزگان درباره مناطق سیل‌زده


نشست ویژه وزیر راه و ستاد بحران هرمزگان درباره مناطق سیل‌زده

وزیر راه و شهرسازی در نشستی با ستاد بحران استان هرمزگان، آخرین وضعیت خسارات سیل به شرق این استان را مورد بررسی و جمع‌بندی قرار داد.

نشست ویژه وزیر راه و ستاد بحران هرمزگان درباره مناطق سیل‌زده
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که روز شنبه به همراه رئیس جمهور به جنوب استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، عصر شنبه به منظور بررسی خسارات سیل در محور کنارک به جاسک، راهی استان هرمزگان شد.

وی در بازدیدی از محور کنارک - جاسک که در ۵ نقطه در اثر وقوع سیل مسدود شده بود، مسائل و مشکلات مربوط به آبنما‌ها و نبود پل در برخی نقاط تلاقی راه با رودخانه‌ها را مورد بازدید و بررسی میدانی قرار داد.

وزیر راه همچنین شامگاه شنبه در نشستی با استاندار و برخی اعضای ستاد بحران استان هرمزگان در جاسک، مهم‌ترین مشکل راه‌های استان را نبود پل به منظور گذر سیلاب از زیر آن برای ریختن به دریا عنوان کرد و بیان داشت: اعتبارات ویژه‌ای برای اصلاح این وضعیت و همین‌طور طراحی جاده‌ها در سطح بالاتری از سطح فعلی در نظر گرفته خواهد شد تا بتوانیم تاب‌آوری راه‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و شرق استان هرمزگان در برابر بارش‌های سیلابی را افزایش دهیم.

اسلامی همچنین بر ضرورت ساماندهی وضعیت رودخانه‌های فصلی و لایروبی و هدایت مناسب آن‌ها به دریا تأکید و گفت: وزارت نیرو در این زمینه وظیفه اصلی را بر عهده دارد تا ما بتوانیم در زمان بهسازی محور‌های مواصلاتی برآورد درستی از حریم رودخانه‌ها و محل گذر سیلاب‌ها داشته باشیم و در عین حال بتوانیم جانمایی احداث پل‌ها را در نقاط بحرانی لحاظ کنیم.

وی در مورد روستا‌هایی که سیل آن‌ها را به طور کلی تخریب کرده است نیز اظهار کرد: جانمایی نقاط جدید برای بنانهادن این روستا‌ها از جمله اموری است که باید با دقت و سرعت صورت گیرد تا دیگر مردم در اثر سیلاب‌های مخرب آتی دچار آسیب نشوند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: شدت این سیلاب اخیر که دست کم در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده موجب شده تا رودخانه‌های فصلی تا چندین برابر حریم‌شان طغیان کنند و لذا ما باید در جانمایی جدید روستا‌های آسیب‌دیده به این مهم توجه کافی داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی قرار است صبح امروز (یک شنبه) به همراه استاندار هرمزگان راهی روستا‌های آسیب‌دیده در اثر سیل اخیر از جمله روستا‌های سدیچ، لیره‌ای، کروچ، نوروزکار و ... شود تا وضعیت آن‌ها و روند امدادرسانی به مردم ساکن در کمپ اسکان موقت جاسک را مورد بازدید قرار دهد.

بنابرگزارش؛سیل ویرانگر در شرق هرمزگان موجب آسیب‌های جدی به زیرساخت‌ها و زندگی مردم در مناطق شرقی هرمزگان شد و صد‌ها خانوار ساکن در این منطقه از جمله جاسک و بشاگرد را آواره و زندگی، دام و کشاورزی آن‌ها را نابود ساخت. رخداد دردناکی که جز با همت مسؤولان و حمایت و همدلی مردم قابل التیام نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !