برپایی نمایشگاه انقلاب اسلامی و مهدویت در مسجد جمکران ویژه دهه فجر


برپایی نمایشگاه انقلاب اسلامی و مهدویت در مسجد جمکران ویژه دهه فجر

مسؤول خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران در تشریح فعالیت های این نهاد بزرگ فرهنگی در ایام دهه فجر، از برپایی نمایشگاه انقلاب اسلامی و مهدویت و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، نخستین نشست «کارگروه مساجد» ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امروز(یکشنبه ۸دی) در محل کانون های مساجد قم برگزار شد.

حجت الاسلام «علی فاتح» در این نشست با تأکید بر این که جمعه شب 11 بهمن 98 برنامه های مسجد مقدس جمکران در دهه فجر آغاز می‌ شود، گفت: آغاز فعالیت ها با برنامه جوانه های انتظار و گل نرگس خواهد بود.

مسؤول خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران افزود: افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی را پیگیر هستیم و در صورت امکان اگر همکاری صورت بگیرد برپا می‌ شود ولی هنوز قطعی نشده است.

وی از برپایی نمایشگاه انقلاب اسلامی و مهدویت در ایام دهه فجر خبرداد و گفت: تجلیل و تکریم خانواده های معظم شهدا را در شب های چهارشنبه خواهیم داشت و نمایشگاه و فروشگاه کتاب انقلاب و دفاع مقدس نیز برپا می‌ شود که در این راستا از ظرفیت انتشارات و پژوهش مسجد استفاده می‌ شود.

حجت الاسلام فاتح با اشاره به این که پاتوق عفاف و حجاب در این ایام روزآمد می‌ شود، گفت: در دهه فجر پاتوق عفاف و حجاب با شیوه ای جدید افتتاح می‌ شود و همچنین جشن شادی در حاشیه برنامه های اصلی مسجد در شب های جمعه و چهارشنبه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: محفل قرآنی گرامیداشت ایام دهه فجر، مسابقات نقاشی برای کودکان و نوجوانان و کارگاهای سبک زندگی اسلامی و معنویت اخلاق در راستای بیانیه گام دوم انقلاب نیز برگزار می‌ شود.

مسؤول خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران یادآور شد: موزه دین و دنیا با همکاری مرکز موضوع شناسی احکام دینی راه اندازی شده که می‌ توانیم در این موزه دانش آموزان، دانشجویان و طلاب با تخفیف ویژه ارائه کنیم.

وی با تأکید بر این که حلقات معرفت و گفتگوهای طرفینی مهدوی در مسجد برقرار است، گفت: در صورت همکاری نهادهایی از جمله مراکز دانشگاهی و حوزوی می‌ توانیم با به کار گیری اساتید فن، شبهات و سؤالات جوانان نسبت به انقلاب را نیز پاسخ بدهیم.

حجت الاسلام فاتح افزود: کارگروه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در این ایام فعال شده و این آمادگی را داریم برنامه مشترکی در مسجد مقدس جمکران با همکاری نهادهای فرهنگی دیگر از جمله کانون های فرهنگی و هنری مساجد داشته باشیم.

وی عنوان کرد: طرح رحمت واسعه ویژه عیادت خادمان افتخاری مسجد مقدس جمکران از جانبازان و بیماران در دستور کار ما قرار دارد و برنامه ای به مناسبت نهم ربیع الاول برای اولین بار رقم زدیم که آن هم همایش خانوادگی بازی و همدلی با حضور فرزندان در غرفه های هفت گانه بود که می‌ توانیم این طرح را در ایام دهه فجر نیز اجرا کنیم.

مسؤول خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که طرح یاد یار مهربان با معرفی کتاب های مهدوی ادامه پیدا می‌ کند، گفت: در دهه فجر با موضوع انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی برنامه های فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه پیدا خواهد کرد.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا