حاج بابا برای کودکان زنجانی از ضرب‌المثل‌های کهن می‌گوید


حاج بابا برای کودکان زنجانی از ضرب‌المثل‌های کهن می‌گوید

زنجان - ایرنا - کتاب قصه‌های حاج بابا ، برای گروه سنی کودکان و نوجوانان با رویکرد تربیتی و اخلاقی از ضرب المثل‌های کهن و بومی در حوزه هنری زنجان چاپ و منتشر شد.

مسؤول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان زنجان روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: کتاب "قصه‌های حاج بابا" دربر دارنده ۲ ضرب‌المثل رایج از ضرب‌المثل‌های کهن و بومی استان است که به زبان آذری در قالب داستان برای گروه سنی کودک و نوجوان تصویرسازی شده است.

مهدی خدایی اضافه کرد: در کتاب یاد شده، ۲ ضرب‌المثل "ایش قالسا، اوستونه قار یاغار...» و «الله بیر قاپینی باغلاسا، آیری قاپی آچار»، در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان با ضرب‌المثل‌ها کهن آذری با رویکرد تربیتی و اخلاقی چاپ و منتشر شده است.

وی اظهار داشت: این ۲ ضرب‌المثل پس از کارشناسی توسط کارگروه‌های حوزه هنری انتخاب و نگارش داستان در قالب کتاب تصویرسازی چاپ و منتشر شده است.

به گفته خدایی، نویسندگی ضرب‌المثل‌های "کتاب قصه‌های حاج بابا" بر عهده وریا نیک منش بوده است و مریم هاشم نژاد نیز تصویرسازی داستان را برعهده داشته است.

وی هدف از چاپ و انتشار "کتاب قصه‌های حاج بابا" را آشنایی کودکان و نوجوانان با محتوا و مضامین ضرب‌المثل‌های قدیمی و بومی استان عنوان کرد و گفت : ضرب‌المثل‌ها چکیده سخنان بزرگان و پیشینیان است، که هر کدام از آنها فلسفه و داستان خاصی را با مضامین تربیتی، اخلاقی و هدایتی بیان می‌کند که شاید کودکان و نوجوانان کمتر این ضرب‌المثل‌ها را شنیده باشند.

این مسؤول ادامه داد: در فضاسازی قصه‌ها سعی شده به معرفی ابنیه‌ تاریخی، محله‌ها، صنایع دستی و فرهنگی زنجان نیز پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: "کتاب قصه‌های حاج بابا" در ابعاد خشتی و در ۲۸ صفحه مصور با تیراژ یک‌هزار و ۱۰۰ توسط انتشارات دانشمند کوچک برای گروه سنی کودک و نوجوان به چاپ رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو