تخفیف خدمات مراکز معاینه فنی خودروهای سبک در خراسان شمالی 


تخفیف خدمات مراکز معاینه فنی خودروهای سبک در خراسان شمالی 

بجنورد- ایرنا- معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: خدمات در مراکز معاینه فنی خودروهای سبک این استان به مناسبت هوای پاک، امروز (یکشنبه) با تخفیف 20 تا 100 درصد ارائه می‌شود.  

حسین هراتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده، برخی مراکز معاینه فنی خودروهای سبک، خدمات برای صدور برگ معاینه فنی را با ۲۰ درصد و برخی ۵۰ درصد و برخی هم رایگان انجام می دهند.

وی افزود: در این استان هفت مرکز معاینه فنی خودروی سبک در شهرستان های مختلف فعال است.

هراتی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه ها برای آلودگی هوای مرکز استان، خودروها است گفت: مسوولان باید تلاش کنند تا بسترها برای استقبال مردم از حمل و نقل عمومی افزایش یابد.

وی افزود: اداره محیط زیست استان در مکاتبه با شهرداری ها، پیشنهاد داده است تا امروز، به مناسبت روز هوای پاک، حمل و نقل شهروندان با اتوبوس های خط واحد شهرداری رایگان باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره معافیت خودروهای نو از معاینه فنی گفت: بعضا کیفیت خودروها به اندازه ای نیست که تا ۲ سال نیاز به معاینه فنی نداشته باشند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تصریح کرد: قطعات مختلف خودروهای تولیدی، در زمان کوتاه تری نیاز به بررسی، معاینه و تعویض پیدا می کنند.

بر اساس این گزارش پیش از این، معافیت خودروهای نو پنج ساله بود اما بر اساس قانون، خوروهای نو تا ۲ سال و یا طی ۴۰ هزار کیلومتر از معاینه فنی معاف هستند.

پارسال ۱۳ هزار و ۵۰۶ فقره کارت معاینه فنی برای ناوگان سنگین در استان صادر شد اما، شهرداری ها تاکنون آماری از میزان صدور معاینه فنی خودروهای سبک ارائه نکرده اند.

بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت