ثبت نام افزون بر 164 هزار دانش آموز گیلان در مسابقه (فردا)


ثبت نام افزون بر 164 هزار دانش آموز گیلان در مسابقه   (فردا)

رشت - ایرنا - معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش گیلان گفت: تاکنون 164 هزار و 442 دانش آموز از این استان در مسابقه های فرهنگی هنری با عنوان (فردا) ثبت نام کرده اند.

جمیل عباسی غریب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد از دانش آموزان از استان گیلان در سامانه همگام برای شرکت در سی و هشتمین دوره از مسابقه های فرهنگی هنری (مسابقه های فردا) در رشته های انفرادی و همگانی ثبت نام کردند.

وی با بیان این که ثبت نام مرحله مدرسه ای سی و هشتمین دوره مسابقه های فرهنگی هنری تا پایان ماه جاری ادامه دارد، افزود: در اسفندماه آثار منتخب متوسطه اول و دوم از ادارات آموزش و پرورش گیلان دریافت می شود و پس از برگزاری جشنواره های حضوری استانی آثار منتخب در خرداد ماه ۹۹ به دبیرخانه کشوری ارسال می شود که پس از داورهای غیرحضوری، جشنواره نهایی کشوری در مرداد ماه انجام می شود.

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: تعداد رشته های این مسابقه ها حدود ۸۰ رشته در بخش های دستی و تجسمی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، رشته های ادبی و پژوهشی و رسانه و فضای مجازی است.

وی در ادامه با بیان این که تاکنون ۲۴ هزار و ۹۸۶ نفر از دانش آموزان استان گیلان در جشنواره دانایی و توانایی (مسابقه کتابخوانی) از مسابقه های فرهنگی هنری در سامانه همگام ثبت نام کردند، اضافه کرد: این تعداد از دانش آموزان پس از مطالعه یک عنوان کتاب به تناسب (گروه تحصیلی پایه اول و دوم ابتدایی، پایه سوم و چهارم، پنجم و ششم ابتدایی، دوره متوسطه اول و دوم) در مراحل آموزشگاهی، منطقه ای و استانی شرکت می کنند و منتخبان دوره های متوسطه اول و دوم به جشنواره کشوری راه می یابند.

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: این جشنواره فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان است.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در افزون بر پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز