پروژه اصلاح آب هشجین خلخال اجرا می‌شود


پروژه اصلاح آب هشجین خلخال اجرا می‌شود

اردبیل _ ایرنا - سرپرست شرکت آب و فاصلاب شهری استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی پروژه اصلاح خط انتقال آب شهر هشجین مرکز بخش خورش‌رستم شهرستان خلخال به‌ زودی آغاز می‌شود.

فرامرز بهنژاد روز یکشنبه در بازدید از تاسیسات آبرسانی و خط انتقال آب شهر هشجین از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای اصلاح خط انتقال آب شرب این شهر خبر داد و افزود: با تعیین پیمانکار اجرای عملیات اصلاح خط انتقال آب با هدف بهبود کیفیت آب شرب اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز این شهر از ۲ حلقه چاه احداث شده در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن تامین می‌شود، گفت: آب مورد نیاز این شهر از طریق خط انتقال به‌طول ۱۴ کیلومتر و طی پنج مرحله پمپاژ به ارتفاع ۸۰۰ متر به مخازن ذخیره در شهر هشجین انتقال می‌یابد.

وی افزود: با توجه به پوسیدگی این خط در سال‌های گذشته و ترکیدگی مداوم آن در فصول گرم سال، در سال‌های گذشته حدود پنج کیلومتر از این خط انتقال در قسمت‌های حادثه‌خیز تعویض شده و جهت تامین آب پایدار در کوتاه‌مدت نیاز به اصلاح باقی‌مانده خط انتقال به‌ طول ۹ کیلومتر است .

وی اظهارداشت: اجرای این پروژه نیازمند اعتباری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال و نیز بازسازی و نوسازی تجهیزات ایستگاه‌های پمپاژ با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار است که در این راستا از اعتبارات در اختیار شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای اصلاح خط انتقال آب شهر هشجین اختصاص یافته است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل همچنین با اشاره به مشکل افت کیفیت آب شرب هشجین در فصول گرم سال و افزایش شوری آب گفت: برای حل این مشکل و تامین آب پایدار و مطلوب در بلندمدت، اجرای سد و خط انتقال و تصفیه‌خانه آب توسط شرکت آب منطقه‌ای از سد هشجین پیش‌بینی شده، که مستلزم تامین اعتبار است.

وی ادامه‌داد: اهالی شهر هشجین خواستار تامین آب از چشمه سوسهاب هستند که بهسازی چشمه و واگذاری آن برای تمام فصول نیاز به اجرای ۲۶ کیلومتر خط انتقال با هزینه اعتباری افزون‌ بر ۱۵۰ میلیارد ریال دارد.

او با بیان اینکه در مطالعات آب شرب شهر هشجین از رودخانه قزل‌اوزن، سیستم پیش تصفیه و نصب آب شیرین‌کن پیش‌بینی شده ، افزود: برای اجرای این سامانه حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول