اسقف اعظم مسیحیان لبنان خواستار تشکیل دولت اضطراری شد


اسقف اعظم مسیحیان لبنان خواستار تشکیل دولت اضطراری شد

بشاره پطرس راعی اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان در سخنرانی امروز خود خواستار تشکیل یک دولت اضطراری برای نجات کشور شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری النشره کاردینال «بشاره پطرس راعی» اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان از طرف‌های مربوطه تشکیل دولت و در راس آنها حسان دیاب مامور تشکیل کابینه و میشل‌عون رئیس‌جمهور این کشور خواست تا طبق قانون اساسی٬ دولت جدید را به عنوان یک دولت اضطراری برای نجات کشور و مردم تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید:

در شب ناآرام بیروت چه گذشت؟

وی در سخنرانی امروز خود اعلام کرد که اگر مسئولان در لبنان ذره‌ای انسانیت داشته باشند و به ویژه کسانی که مانع تشکیل دولتی که مردم در خیابان‌ها در سرما و یخبندان خواستار آن هستند٬ این دولت را از زمان استعفای نخست وزیر دولت پیشبرد امور و تعیین مامور تشکیل دولت جدید٬ در اسرع وقت با حضور متخصصان و غیر حزبی‌ها و بدون کسانی که دولت را ابزاری تجاری برای کسب سود و درآمد می‌بینند٬ به عنوان دولت نجات تشکیل می‌دهند.

اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان خطاب به کسانی که برای تشکیل دولت مانع تراشی می‌کنند اظهار داشت که شما مسئول افتضاح و اتفاق شرم‌آوری که چهارشنبه گذشته در خیابان الحمرا و دیروز در مرکز بیروت افتاد هستید.

بشاره پطرس راعی اضافه کرد که این اقدامات را به شدت محکوم می‌کنیم٬ چرا که این رفتارها هیچ ربطی به فرهنگ و ارزش‌های جامعه لبنان ندارد.

وی از دولت خواست تا اعتراضات جوانان و درخواست آنها مبنی بر تشکیل یک دولت نجات را دست کم نگیرد و همچنین از ارتش و نیروهای امنیت داخلی برای استقرار در مناطق مختلف و بازگردان آرامش به بیروت و برقراری امنیت در مناطق مختلف تشکر و قدردانی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته