کشف هفت قبضه اسلحه شکاری در صومعه سرا


کشف هفت قبضه اسلحه شکاری در صومعه سرا

رشت - ایرنا - رئیس اداره محیط زیست شهرستان صومعه سرا گفت : 7 قبضه اسلحه شکاری که 5 مورد آن دارای مجوز و دو قبضه دیگر قاچاق است در مناطق حفاظت شده سرخانکل کشف و ضبط شد

علی اصغر آزاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : یگان های حفاظت محیط زیست واحد سیاه درویشان در حین گشت و کنترل در ضلع جنوبی پناهگاه حیات وحش سرخانکل موفق به کشف تعداد پنج قبضه اسلحه دو لول شکاری دارای مجوز شدند.
وی اظهار داشت : شکارچیان سودجو به علت شکار در پناهگاه حیات وحش سرخانکل دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی عنوان کرد : همچنین دو قبضه اسلحه قاچاق شامل یک قبضه اسلحه تک لول ته پر مدل چخماقی و یک قبضه هشت تیرخشابدار مدل کلاشینکف کشف و صورتجلسه شد و متهمان بازداشت و به همراه سلاح شکاری تحویل مرجع قضایی شدند.
وی در ادامه افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست یک دستگاه تراکتور با بار چوب صنوبر قطع شده در مناطق حفاظت شده پناهگاه حیاط وحش سرخانکل را نیز ضبط کردند و پس از صورتجلسه، تحویل منابع طبیعی شهرستان صومعه سرا گردید.
آزاد با اشاره به همکاری دوستداران محیط زیست در کشف اسلحه قاچاق در منطقه بیان کرد: گشت و کنترل شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت مدیریت و حضور آنها در پاسگاه‌های محیط بانی بطور مستمر ادامه خواهد داشت.
پاسگاه های محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش آن به مساحت ۳۶۰ هکتار واقع در روستای هنده خاله همچنین پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به وسعت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار واقع در روستای سیاه درویشان به حفاظت از این مناطق می پردازند.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت با وسعتی حدود ۵۶۴کیلومتر مربع با سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و ۲۱ هزار هکتار اراضی ملی و حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا