اختصاص 989 میلیون تومان از اعتبارات دستگاههای اجرایی گلستان به صدا و سیما


اختصاص 989 میلیون تومان از اعتبارات دستگاههای اجرایی گلستان به صدا و سیما

گرگان - ایرنا - معاون سازمان برنامه و بودجه گلستان گفت که 989 میلیون تومان از محل اعتبارات جاری دستگاههای اجرایی استان به صدا و سیمای مرکز گرگان اختصاص می‌یابد.

خدیجه امینی در جلسه شورای اطلاع رسانی گلستان گفت که این اعتبار از محل یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاههای اجرایی استان به صدا و سیما اختصاص می‌یابد تا صرف اطلاع رسانی اهداف و ماموریت سازمانی دستگاههای پرداخت کننده شود.

به گزارش یکشنبه ایرنا از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سیاسی استانداری گلستان، وی افزود: ساز و کار اجرایی و نظارت بر اختصاص و تولید محتوای این برنامه ها را شورای اطلاع رسانی گلستان انجام خواهد داد.

استانداری، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی گلستان بدلیل حجم بالای اعتباری بیشترین پرداخت دستگاهها از سهم یک درصدی بودجه خود به صدا و سیمای استان را دارند.

در جلسه شورای اطلاع رسانی گلستان معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری هم با تاکید بر ارتقای کیفی تولیدات رسانه‌های استان گفت: انتظار می‌رود هدف گذاری و جهت گیری رسانه به کارآمدی نظام معطوف شود.

عبدالرضا چراغعلی افزود: تحلیل محتوای برنامه‌های پیشنهادی دستگاههای اجرایی گلستان در شورای اطلاع رسانی استان می تواند ضمن کمک به تصمیم سازی و تصمیم گیری، استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان و توسعه منطقه را شتاب دهد.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با همکاری سایر دستگاههای عضو شورای اطلاع رسانی استان طی ۱۰ روز آینده اولویت‌های اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی را بر اساس دستورالعمل های ابلاغی بگونه‌ای بررسی و ارزیابی کرده تا به کیفی بخشی محتوای تولیدات رسانه‌ای در صدا و سیمای گلستان منجر شود.

وی اظهار داشت: شورای اطلاع رسانی نقشی موثر و کلیدی در عرصه‌های مختلف بویژه انتخابات پیش رو دارد و باید کارکرد خود را در برنامه‌های راهبردی استان هم افزایش دهد.

چراغعلی در بخش دیگری از سخنانش تنوع قومی، مذهبی و نژادی گلستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: باوجود فعالیت احزاب و گروههای سیاسی متعدد و حساسیت هایی که در سطح منطقه وجود دارد کمترین چالش سیاسی - اجتماعی در مقایسه با سایر استانها را شاهدیم که این مهم با همدلی و وفاق در مشارکت های عمومی بدست آمده است.

در ادامه این جلسه مدیرکل صدا و سیمای گلستان هم گفت: آمادگی داریم جدای از برنامه های ابلاغی شورای اطلاع رسانی، از طریق تعامل سازنده با همه دستگاههای اجرایی در توسعه منطقه اثرگذاری بیشتر سازمانی داشته باشیم.

محمد منتظر حجت در خصوص سهم یک درصدی صدا و سیمای گلستان از اعتبارات جاری دستگاههای اجرایی استان اظهار داشت: چون این اعتبار به خزانه مرکز واریز می شود، به صدا و سیمای استان برگشت داده نمی شود.

سایر اعضای شورای اطلاع رسانی گلستان هم دیدگاههای خود درباره موضوعات مرتبط با جلسه از جمله اولویت های رسانه‌ای دستگاه های اجرایی استان را مطرح کردند.

شورای اطلاع رسانی استانها به ریاست معاون سیاسی استاندار و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد مرکب از عضویت حقوقی مدیران کل اطلاعات، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، روابط عمومی استانداری و روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ایرنا و مسوول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...