جغد شاخدار از مرگ نجات یافت


جغد شاخدار از مرگ نجات یافت

اردبیل - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل از نجات یک بهله جغد شاخ دار کمیاب توسط ماموران کلانتری 12 این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عادل منیر روز یکشنبه افزود: ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان اردبیل حین گشت زنی متوجه این جغد که از ناحیه بال دچار آسیب شده و بر اثر سرمای شدید در حال تلف شدن بود شده و از مرگ حتمی نجات دادند.

وی اظهار داشت: ماموران پس از بهبودی جغد شاخ‌دار را به کارشناسان اداره محیط زیست تحویل دادند تا آنها برای رهاسازی آن اقدام کنند.

جغد پرنده‌ای شکاری از راسته بوف سانان بوده و قدرت شنوایی و بینایی بسیار بالایی دارد، جغد پرنده‌ای سودمندی است زیرا خوراکش انواع موش است و در شکاف‌های تنه درختان و آشیانه‌های متروک زاغان لانه می‌گذارد.

جغد شاخدار یا جغد گوش‌دراز (نام علمی: Asio otus) (پیش از این: Strix otus) و نام 'انگلیسی: Long eared Owl 'گونه‌ای جغد است که در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا زادآوری می‌کند.

این پرنده حدود ۳۶ سانتی‌متر طول دارد، جغد شاخدار از رده جغدهای گوش به ‌سر و از خانواده جغدان است، این پرنده در مناطق جنگلی زندگی می کند و در آشیانه‌های متروک روی زمین تخم‌گذاری می‌کند.

جغد شاخدار را در حالت نشسته از روی گوش پرهای بلندش به آسانی می‌توان شناسایی کرد، اما گاهی اوقات هنگام استراحت گوش پرهایش را جمع می‌کند، تغذیه این گونه جغد، از پستانداران کوچک، پرندگان و حشره است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج