خصوصیات دستگاه‌های تسمه کش نیمه اتوماتیک


خصوصیات دستگاه‌های تسمه کش نیمه اتوماتیک

برای بسته‌بندی نمودن بسته‌هایی با وزن حداکثر 70 کیلو و ابعاد کوچک و همچنین بسته بندی انواع مختلف کارتن ها که امکان تسمه کشی آنها با تسمه کش‌های معمولی وجود ندارد، از تسمه کش نیمه اتوماتیک استفاده می‌شود. این تسمه‌کش‌ها تسمه‌کش‌های چرخ داری هستند که برای بسته بندی و حمل و نقل و انتقال تولیدات صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوشته خصوصیات...

به گزارش تجارت‌نیوز، برای بسته بندی نمودن بسته هایی با وزن حداکثر ۷۰ کیلو و ابعاد کوچک و همچنین بسته بندی انواع مختلف کارتن ها که امکان تسمه کشی آن ها با تسمه کش‌های معمولی وجود ندارد، از تسمه کش نیمه اتوماتیک استفاده می شود.

در واقع این نوع تسمه کش ها تسمه کش های چرخ داری می‌باشند که به عنوان یکی از انواع دستگاه‌های تسمه بسته بندی برای بسته بندی و حمل و نقل و انتقال تولیدات صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، که البته در این بین و در بین انواع آن ها، مدل رو میزی این نوع تسمه‌کش‌ها نسبت به سایرین سبک تر می باشد.

انواع تسمه کش نیمه اتوماتیک

تسمه کش‌های نیمه اتوماتیک دارای انواع مختلفی می باشند:

۱- تسمه کش نیمه اتوماتیک کابینی (دوربسته)

۲- تسمه کش نیمه اتوماتیک دورباز

تقسیم بندی انواع دستگاه‌های تسمه کش نیمه اتوماتیک

۱- دستگاه های تسمه کش نیمه اتوماتیک دور باز

این نوع دستگاه تسمه کش نسبت به سایرین دارای دو مزیت می باشد: اول این که ارتفاع دستگاه در این نوع تسمه کش ها قابل تنظیم شدن است و دومین مزیت نیز این است که تسمه گذاری در این نوع از دستگاه های تسمه کش به سهولت امکان پذیر می باشد، و با تهیه ی این نوع تسمه کش از فروشگاه های معتبری مانند شرکت آوین پلاست مهام(آوین پک) به راحتی می توان به تمامی کارهای بسته بندی سرعت بخشید.

تسمه کش نیمه اتوماتیک دورباز مدل KH206

۲- دستگاه‌های تسمه کش نیمه اتوماتیک کابینی

این دستگاه به علت داشتن محفظه زیرین خود به کابینت شباهت دارد و به همین دلیل به تسمه کش کابینی مشهور شده است. در زیر میز دستگاه تسمه کش کابینی تسمه و حلقه ی تسمه قرار گرفته است.

اپراتور این دستگاه کالای مورد نظر را که می تواند دارای شکل های مختلفی اعم از مکعبی، استوانه ای، دایره ای و … باشد، روی میز دستگاه تسمه کش کابینی قرار می دهد، تسمه را به دور کارتن می کشد و ابتدای تسمه را به درون شیاری که برای همین امر روی دستگاه تعبیه شده است، قرار می دهد، دستگاه تسمه کش به صورت کاملا اتوماتیک تسمه را می کشد و بعد از این که عملیات دوخت پایان یافت، تسمه ی اضافی را قطع می کند.

این دستگاه‌ها از لحاظ سیستم خود دارای دو تیپ زنجیری و کلاچ مگنتی هستند، که نوع کلاچ مگنتی آن پیشرفته تر بوده، کیفیت تسمه کشی بهتر و کامل تر، و طراحی پیشرفته تری را نسبت به دستگاه های تسمه کشی کابینی نیمه اتوماتیک گیربکسی و زنجیری دارا می باشد.

این نوع دستگاه ها برای صرفه جویی کردن در مصرف برق و همچنین به منظور بهینه مصرف نمودن برق در زمان بسته بندی محصولات، دارای سیستم خاموش کن اتوماتیک می باشند تا هر زمان که از دستگاه استفاده نمی شود، دستگاه خود به خود خاموش شده، بیهوده برق مصرف نکند. تهیه ی این نوع دستگاه ها از مراکزی مطمئن مثل شرکت آوین پلاست مهام می‌تواند مصرف برق واحد تولیدی را به بهترین شکل مدیریت نماید.

تسمه کش میزی نیمه اتوماتیک کابینتی مدل KH306

این نوع از انواع دستگاه های تسمه کش نسبت به انواع دیگر تسمه کش ها بیش ترین کاربرد را داشته، به دلیل خصوصیات خود مقرون به صرفه ترین نوع تسمه کش محسوب می شوند، و به دلیل همین ویژگی ها نیز از پرفروش ترین دستگاه های تسمه کش در صنایع مختلف به حساب می آیند و برای بسته بندی کردن انواع کارتن های محصولات در ابعاد و اندازه های متنوع قابلیت به کار گرفته شدن را دارا هستند.

از آن جایی که دستگاه های تسمه کش میزی نیمه اتوماتیک دارای طراحی میز مانندی هستند، این نوع دستگاه ها قابلیت استفاده برای بسته بندی کردن طیف گسترده ای از کالاهای مختلف را دارا می باشند، محصولاتی مثل کارتن و جعبه که بسته بندی مکعبی شکل دارند و همچنین محصولاتی مثل لوله و پروفیل های سبک و … که دارای شکل بسته بندی منظمی نمی باشند.

خصوصیات دستگاه های تسمه کش نیمه اتوماتیک

دستگاه‌های تسمه کش نیمه اتوماتیک دارای ویژگی های خاص مخصوص به خود می باشند، که بعضی از این ویژگی ها مشترک بین همه ی آن هاست و بعضی نیز بین تعدادی از آن ها فراگیر می باشد.

۱- تسمه بسته بندی توسط نیروی انسانی دور بسته هدایت می‌شود

۲- نیروی کشش، جوش و برش تسمه به صورت اتوماتیک انجام می‌گیرد.

۳- تسمه های مصرفی از جنس PP و در سایزهای ۶ و ۸ و ۱۰ و ۱۲ و ۱۴ میلیمتر مورد استفاده قرار می گیرند

۴- ولتاژ برق مصرفی بیش تر این نوع از تسمه کش‌ها، ولتاژ برق تک فاز ۲۲۰ کیلو وات می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید