سرای نوآوری مبل و منبت؛ هم‌پیمانی صنعت و دانش


سرای نوآوری مبل و منبت؛ هم‌پیمانی صنعت و دانش

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: سرای نوآوری مبل و منبت فصل نوینی در استارت‌آپ‌ها است و راه‎‌اندازی آن در این دانشگاه موجب هم‌پیمانی صنعت و دانش می‌شود.

محمدعظیم خدایاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سرای نوآوری مبل و منبت در راستای ملی و جهانی شدن این صنعت در این واحد دانشگاهی ایجاد و از مهر امسال مجوز آن اخذ شد.

وی نقش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در کمک به توسعه و ماندگاری این هنر صنعت را با ایجاد سرای نوآوری مبل و منبت اثرگذار دانست و فعالیت این سرا را تحولی در پژوهش و آموزش این صنعت عنوان کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر افزود: این واحد دانشگاهی به عنوان واحد کارآفرین و مجری نوآوری صنعت مبل و منبت در کشور شناخته شده است.

خدایاری با بیان اینکه این سرا تربیت نیروهای متخصص و دانش‌آموخته را تضمین می‌کند ادامه داد: در سرای نوآوری مبل و منبت فعالان و نمایندگان این صنعت، گروه‌های علمی و اساتید هیات علمی فناوری در رشته‌های مرتبط با این صنعت مستقر شده اند و فعالیت می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با ظرفیت و استعدادهای موجود در شهر ملی منبت، سرمایه‌گذاری‌های مادی و معنوی صورت گیرد تا بتوانیم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی گام برداریم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر بیان کرد: در سرای نوآوری مبل و منبت نمایندگان و فعالان هنر صنعت مبل و منبت در راستای بررسی و حل مشکلات و چالش‌های پیش روی این صنعت با اساتید و گروه‌های علمی مرتبط تبادل اطلاعات دارند و آموزش‌های لازم ارایه می‌شود.

خدایاری با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ موضوع مرتبط با مبل و منبت به اساتید و دانشجویان به عنوان طرح‌های تحقیقاتی، پژوهشی و پایان‌نامه ارایه شده است، افزود: در تلاش هستیم با ارایه ایده و طرح‌های نو در سرای نوآوری موانع و مشکلات این هنر صنعت را رفع کنیم.

دانشگاه ملی ملایر در راستای علمی شدن این هنر صنعت نسبت به ایجاد پژوهشکده مبل و منبت اقدام کرده است.

اردیبهشت سال ۹۶ مبل و منبت ملایر ثبت ملی شد و پرونده ثبت جهانی این صنعت نیز در مراحل پایانی است.

بیش از ۹ هزار استادکار و منبت‌کار و بیش از پنج هزار کارگاه مبل و منبت در این شهرستان فعال است و بیش از ۲۵ هزار هنرمند به صورت غیرمستقیم در این هنر فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)