شهرداری مشهد 133 هزار میلیارد ریال طلبکار است


شهرداری مشهد 133 هزار میلیارد ریال طلبکار است

مشهد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: میزان بدهکاری دستگاه‌های دولتی به شهرداری مشهد 133 هزار میلیارد ریال است که بخش مهمی از آن مربوط به درآمدهای پایدار است.

محمد رضا حیدری روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: پارسال برای وصول این مطالبات تلاش‌های خوبی صورت گرفت و مبلغ ۴۴ هزار میلیارد ریال از میزان طلب شهرداری از دولت از طریق تهاتر تسویه شد.
وی اضافه کرد: در فصل بودجه قرار داریم و شهردای مشهد در موضوع بودجه باید با توجه به افزایش قیمت بنزین در بودجه به حمل و نقل عمومی و سهم درآمدهای پایدار توجه ویژه داشته باشد.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حمل و نقل ریلی نیز باید مورد توجه باشد و تا سال ۱۴۰۰ بخشی از مسیر خط سه قطارشهری در اختیار مردم قرار گیرد.
حیدری افزود: ارتقای بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز مهم است و مطالبات و انتظارات از این حوزه با امکانات در اختیار حوزه تناسب ندارد.
وی با اشاره به توجه شورای پنجم به حوزه توس ادامه داد: در این حوزه کارهای ماندگاری صورت گرفت اما برای تکمیل این پروژه باید اعتبار مناسب در سال ۹۹ درنظر گرفته شود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بودجه شهرداری به ویژه در بخش عمرانی باید در چارچوب برنامه عملیاتی مصوب شود یعنی پروژه جدیدی نباید آغاز شود مگر به ضرورت تا پروژه های موجود به پایان برسد.
حیدری با تاکید بر ارسال به موقع بودجه سال شهرداری به شورای شهر افزود: رویکرد توسعه متوازن و عدالت محور از دیگر مباحث مورد تاکید در بودجه پیشنهادی شهرداری است که البته تا کنون تلاش‌های خوبی برای کاهش فضای دوقطبی غنی و فقیر توسط خدمات شهری صورت گرفته‌ است اما همچنان جای کار وجود دارد.
وی ضمن تاکید بر کاهش هزینه‌ها در ماموریت‌های جنبی و غیر ضروری ادامه داد: گاهی مسوولیت تامین منابع مالی ماموریت‌هایی که متولی مشخص دارد، بر عهده شهرداری می‌افتد لذا هزینه‌هایی که جزء ذات کار شهرداری نیست باید مدیریت شود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز درگذشت مهندس مهدی بازرگان اولین نخست وزیر ایران پس از انقلاب اسلامی گفت: مرحوم بازرگان در جریان ملی شدن صنعت نفت وارد مبارزات سیاسی شد، بازداشت شد و دوباره در جریان مبارزات سال ۱۳۴۲ به ۱۰ سال زندان محکوم شد که امام راحل این حکم را ظالمانه بیان کردند.
حیدری افزود: نقش مرحوم بازرگان در خلع ید انگلیسها از صنعت نفت برجسته‌است و فعالیت‌های دینی مرحوم بازرگان بر فعالیت‌های سیاسی او ارجح است و ۱۰۰ اثر مذهبی و ۱۶ اثر قرآنی از مرحوم بازرگان به یادگار مانده‌است.
وی ادامه داد: محور وصیت‌نامه مرحوم بازرگان مباحث معاد، توصیه به مهربانی و گذشت است و هر چند دیدگاه و نظرات مرحوم بازرگان در برخی موارد می تواند از دیدگاه‌های مختلف مورد نقد قرار گیرد اما شخصیت بازرگان در حوزه دینی و مبارزه با مارکسیسم بی بدیل است.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در آستانه سالروز رحلت حاج عباس قمی گفت: مفاتیح‌الجنان از آثار معروف این محدث شیعی است که بسیار مورد استفاده شیعیان قرار می‌گیرد.

همچنین در این جلسه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد تذکر داد.

محمد حسین ودیعی گفت: انتصاب معاونت مالی و پشتیبانی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری توسط معاون مالی شهردار به استناد اساسنامه این سازمان‌ها فاقد وجاهت قانونی است.
وی ادامه داد: بر این اساس انتصاب معاون سازمان‌های پارک‌ها، عمران، میادین و ساماندهی مشاغل شهری، آتش‌نشانی، سازمان ترافیک و الیت توسط معاون مالی شهردار بر خلاف آیین و مقررات است و هر چه سریعتر باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است. شهرداری مشهد با افزون بر ۱۰ هزار کارمند، علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق ۱۳ گانه این شهر هشت معاونت شامل حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی به اضافه تشکیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل