ویژه برنامه‌های «مادرانه» و «من سلیمانی‌ام» در تهران برگزار می‌شود


ویژه برنامه‌های «مادرانه» و «من سلیمانی‌ام» در تهران برگزار می‌شود

تهران-ایرنا- معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ویژه برنامه‌های این سازمان به مناسبت ایام شهادت و میلاد حضرت فاطمه(س) و روز مادر با عنوان «مادرانه» در قالب 118 اجرا و به مناسبت ایام الله دهه فجر با عنوان «من سلیمانی‌ام» در قالب 532 اجرا در مراکز فرهنگی هنری پایتخت برگزار می‌شود.

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور روز دوشنبه در نشست خبری نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت فاطمیه و یوم الله دهه فجر اظهارداشت: ویژه برنامه «در سوگ یاس» در قالب مراسم عزاداری و آیین سنتی سمنوپزان هشتم و نهم بهمن ماه به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) در میدان آیین امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای دهمین نمایش‌واره فرهنگی مذهبی «کوچه‌های بنی‌هاشم» از ۲۰ دی تا دهم بهمن در میدان ولیعصر(عج)، ابتدای بلوار کشاورز گفت: این اثر، تلفیقی از نمایش زنده، نمایش رادیویی و نمایشگاه با روایتی از سیره حضرت فاطمه (س) براساس منابع مستند، در ۹ لوکیشن با بیش از ۵۰ بازیگر اجرا می‌شود.

فاطمیان‌پور افزود: کنگره ملی «شعر فاطمی» با همکاری مجمع شاعران اهل بیت(ع) با حضور شاعران آیینی ۱۱ بهمن در منطقه ۱۸ برگزار می شود و قرار است آثار این کنگره در قالب کتاب منتشر شود. همچنین کلیپ «مرهم» تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اجرای تعزیه «مرثیه‌ای برای اموی‌ها» هفتم تا نهم بهمن در میدان آیینی امام حسین(ع) توسط توسط نوجوانان تعزیه‌خوان فرهنگسرای اخلاق و اجرای تعزیه «خزان ارغوان» در فرهنگسرای ابن سینا از ۳۰ دی تا ۱۰ بهمن را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

وی درباره برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) اظهارداشت: به این مناسبت طرحی با عنوان «به مادران شهرم» در قالب غرفه‌هایی در برخی نقاط تهران برای تهیه کارت‌پستال یا کارت‌های یادبودی برپا می‌شود که مردم برای مادرانی که در خانه سالمندان هستند و یا مادران شهیدی که هیچ اولادی ندارند یادداشتی می‌نویسند و در روز مادر این کارت‌ها به دست این افراد می‌رسد.

فاطمیان‌پور با اشاره به برگزاری جشنواره یک روز «من و مامان» در قالب برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری با حضور مادران و دخترانشان در مناطق ۵، ۳، ۱۳ و ۱۱ گفت: به مناسبت روز مادر، ویژه برنامه «مادرتر از مادر» دیدار و تجلیل از مادرانی که در بهزیستی و شیرخوارگاه ها فعالیت می‌کنند، برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «مهر آیین مادران» دیدار با خانواده‌ها و مادران شهدا با حضور شهروندان و اعضای کانون‌های زیرمجموعه سازمان افزود: ۵۶۰ بانوی شهید در بهشت زهرا(س) مدفون هستند که در قالب ویژه برنامه «آینه داران» به همت فرهنگسرای انقلاب اسلامی ضمن انتشار تصاویری از شخصیت‌های برجسته در قالب پوستر و نمایش آن در سطح شهر، با خانواده‌های این شهدا دیدار خواهد شد.

وی بیان کرد: جشن «بانوی دو عالم» ۲۵ بهمن در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

برنامه‌های دهه فجر

فاطمیان‌پور با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری به مناسبت دهه فجر این سازمان با شعار «من سلیمانی‌ام» در ۵۳۲ اجرا اظهارداشت: ایستگاه‌های فرهنگی و هنری ویژه نوجوانان و جوانان با عنوان «ایران ما، انقلاب ما» در ۶ نقطه مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن برپا می‌شود.

وی با اشاره به تعریف مسیرهای گردشگری «خط امام و ولایت» گفت: این مسیرها ویژه مدارس و دانشگاه‌ها با حضور راویان از منزل امام خمینی(ره) در جماران، فرهنگسرای امام(ره)، خانه‌ موزه‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهیدان بهشتی، مطهری و چمران، باغ موزه قصر تا حرم امام خمینی(ره) و زیارت قبور شهدا در نظر گرفته شده است، همچنین در حاشیه این مسیر، علاوه بر اهدای هدایایی ویژه انقلاب و مباحث مربوط به آن برای بازدیدکنندگان، نمایشگاه‌های کتاب نیز برپا می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: برنامه «باشگاه نوجوان+» با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با هدف انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی و بیان رویدادهای این حوزه با حضور کارشناسان و متخصصان از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در سطح مدارس برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور، برپایی نمایشگاه‌های «مدرسه انقلاب» با تشریح مباحث انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان، برگزاری جشن‌های دهه فجر با عنوان «انقلاب پلاک ۴۱» در ۳۰۰ مدرسه ، «کودک انقلابی» اجرای برنامه و تولید محصول ویژه مهدهای کودک به صورت کارگاهی و «قهرمانان» تولید محتوای انقلابی با رویکرد کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه‌های این سازمان در دهه فجر عنوان کرد.

وی گفت: برگزاری پویش‌های کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی، همایش «فصل رویش» اهدای نشان به رویش‌ها و دستاوردهای حوزه انقلاب اسلامی در محورهای بانوان، علم و تولید، جوانان و فرهنگ و هنر، تولید اینفوگرافی «گاهی به بالای سرت نگاه کن» با هدف معرفی و آشنایی شهروندان با شهیدانی که نامشان بر روی کوچه‌ها و خیابان ها حک شده، تولید «فازمتر مدیا» کلیپی با موضوع انقلابی و برنامه «مهر آیین» دیدار با خانواده های شهدایی که در انقلاب اسلامی حضور داشتند،

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این آیین با اشاره به اهمیت دفاع و مقاومت اظهارداشت: با هدف پاسداشت مجاهدت های سردار قاسم سلیمانی جایزه هنری «سردار دل‌ها» در محورهای ادبیات؛ شعر و ترانه، داستان کوتاه و داستانک، قطعه ادبی، خاطره‌نویسی، دلنوشته، هنرهای تجسمی شامل طراحی نشانه، نشان‌نوشته و عکاسی، هنرهای نمایشی شامل نمایشنامه‌نویسی و نماهنگ و موسیقی شامل سرودهای حماسی به صورت تک‌خوانی و یا گروه‌خوانی برگزار می‌شود.

علیرضا زندوکیلی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ بهمن به دبیرخانه این مسابقه، فرهنگسرای سردار سلیمانی واقع در منطقه ۱۷ ارسال کنند.

وی افزود: مجسمه سردار سلیمانی توسط استاد نجیبی هنرمند برجسته مجسمه‌ساز در حال ساخت است که همزمان با چهلم سردار رونمایی و در فرهنگسرای ایشان نصب خواهد شد.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: جشنواره «ترانه‌های پیروزی» در قالب ساخت و همخوانی سرود به همت فرهنگسرای ابن سینا، برپایی نمایشگاه‌ هنرهای تجسمی با عنوان «روشنا» در نگارخانه‌های منتخب در مسیرهای راهپیمایی و حرم مطهر، «روایت انقلاب» طراحی، آموزش و اجرای نقالی در اماکن منتخب، شب شعر «سرباز» در فرهنگسرای انقلاب، شب شعر طنز «ترامپیت» به همت کانون شعر فرهنگسرای فردوس، برنامه «پنجاه و هفتی‌ها» نمایش ۳۰ نفری با نمایش چهره‌های حاضر در انقلاب در قالب اجرای پرفورمنس از برنامه‌های این سازمان به مناسبت دهه فجر است.

زندوکیلی افزود: در دهه فجر چند سالن کوچک و بزرگ در پردیس ملت، سالن های بزرگ، بلک باکس و استودیوی ضبط صدا و کافه گالری در مجموعه باغ کتاب افتتاح می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان