اشک تمساح ویران کنندگان لیبی در کنفرانس برلین !


 اشک تمساح ویران کنندگان لیبی در  کنفرانس برلین !

در لیبی ترکیه با مصر می جنگد و امارات رویاروی قطر ایستاده، فرانسه با ایتالیا درگیر است و روسیه پنجه در پنجه اروپا انداخته است، یونان با ترکیه می جنگند و آنکارا علیه ریاض وارد میدان شده است.

به گزارش جام نیوز،قدرت های جهانی درکنفرانس برلین که درباره لیبی برگزار شد درخصوص تقویت آتش بس و نیز ممنوعیت صادرات سلاح برای طرفین نزاع در این کشور توافق کردند تا اوضاع برای حل و فصل سیاسی بحران لیبی که از سال 2011 اغاز و تا امروز ادامه دارد فراهم شود.

ناظران موضوع لیبی اتفاق نظر دارند که بسته کمک اروپا به ملت لیبی با توصیه مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا ارائه شده و هدف اروپا این است که دست ترکیه و روسیه را از رسیدن به ثروتها و جغرافیای لیبی کوتاه کند و اجازه ندهد این دو کشور از لیبی به عنوان یک اهرم فشار بر غرب و اروپا استفاده کنند.

بیشتر کشورهایی که در "نشست برلین درباره لیبی" شرکت کردند همانهایی هستند که در گذشته و حال مهمترین علت ویرانی این کشور افریقایی بوده اند و بیشترین مصیبت و بدبختی را بر مردم لیبی تحمیل کرده اند. همین کشورها بودند که از قدرت نظامی در لیبی استفاده کردند . اعضای ناتو و برخی کشورهای عربی در لیبی بر خلاف مقررات بین المللی سلاح به کار بردند، ارتش لیبی را نابود کردند و هرج و مرج برای این کشور همراه اوردند و همین کشورها هستند که امروز نیز لیبی را در استانه تجزیه قرار داده اند.

اغلب سران کشورهایی که در پایان نشست برلین عکس یادگاری گرفتند یا به لیبی نیروی نظامی اعزام کرده اند و یا در انجا مزدورانی را به خدمت گرفته اند .اکثر این کشورها در لیبی جنگنده و تانک و پهپاد و سلاح های دیگر مستقر کرده اند. همینها هستند که پول خرج میکنند و مزدورانی را می خرند تا مردم لیبی را به دست خودشان بکشند.

در لیبی ترکیه با مصر می جنگد و امارات رویاروی قطر ایستاده، فرانسه با ایتالیا درگیر است و روسیه پنجه در پنجه اروپا انداخته است، یونان با ترکیه می جنگند و آنکارا علیه ریاض وارد میدان شده و رژیم صهیونیستی هم مانند کفتاری به انتظار نتیجه نزاع نشسته و این فقط ملت لیبی است که در هرج و مرج خونش بر زمین ریخته می شود.

نکته قابل توجه در "نشست برلین" این بود که که نه "خلیفه حفتر" و نه "السراج" هیچکدامشان در جلسات غیر علنی شرکت نکردند. البته علت حاضر نشدن این دو نفر اهمیتی ندارد .اما آنچه مهم است این است که شرکت نکردن حفتر و السراج نشان می دهد لیبیایی ها قافیه را باخته اند و دیگران به جای مردم لیبی تصمیم می گیرند.

لیبی از بحران خارج نمی شود مگر اینکه لیبیایی ها متحد شوند و دست از منافع کوتاه بینانه شخصی بردارند و با دخالت خارجی ها در کشورشان به مخالفت برخیزند. شعارهای طرفهای خارجی هر چقدر هم خوش رنگ و لعاب باشند از نظر مردم لیبی میان ترکیه و امارات و قطر و روسیه و فرانسه و ایتالیا و امریکا تفاوتی نیست. همه این کشورها در لیبی دنبال منافع خودشان هستند و هر چه بگویند فریب و نیرنگی بیش نیست.

العالم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی