غرض ورزی در دوپینگی اعلام شدن دوچرخه‌سوار زنجانی


غرض ورزی در دوپینگی اعلام شدن دوچرخه‌سوار زنجانی

زنجان - ایرنا - اعلام دوپینگی بودن مهدی سهرابی، کاپیتان تیم ملی دوچرخه‌سواری، از سوی اتحادیه جهانی مربوطه، جامعه ورزشی کشور به خصوص ورزشکاران این رشته را بهت زده کرد و منجر به اظهارنظر و واکنش‌هایی به خصوص در میان اهالی ورزش و در شبکه‌های اجتماعی شد.

اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، اوایل هفته جاری اعلام کرد: مهدی سهرابی کاپیتان تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان را به دلیل استفاده از مواد ممنوعه ۴ سال از هرگونه فعالیت ورزشی محروم کرده است.

شماری از دست اندرکاران امر ورزش در استان زنجان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دوپینگی اعلام شدن این دوچرخه سوار را بدون ارائه ادله و مستندات، زیبنده تصمیم گیران اتحادیه ندانسته و خواستار ورود مسئولان ارشد ورزشی کشور و تجدید نظر اتحادیه جهانی دوچرخه سواری شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان و رییس هیات دوچرخه سواری این استان، نیز در واکنش به این خبر اظهار داشتند: موضوع دوپینگ مهدی سهرابی دوچرخه‌سوار ملی پوش زنجانی بدون ادله و مستندات صورت گرفته و این چیزی جز غرض ورزی نمی‌تواند باشد.

توطئه ای در پشت حکم محکومیت و محرومیت مهدی سهرابی

علی خلیلی که سکان هدایت اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان را عهده دار است، گفت: موضوع دوپینگ دوچرخه‌سوار ملی پوش زنجان که همواره برای ایران فخرآفرین بوده پذیرفتنی نبوده و به نظر توطئه‌ای پشت قضیه است.

وی، افزود: هنوز حکم قطعی نیست و پیگیری‌ها در این خصوص ادامه دارد و امید است اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری با توجه به ادله و مستندات در رای و نظر خود تجدید نظر کند.

خلیلی اظهار داشت: سهرابی، ورزشکاری اخلاقمدار و صاحب نام است و با توجه به داشتن تجربه بالا و سطح آگاهی خود نسبت به امور ورزش، امکان نداشت دست به دوپینگ بزند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این میان، برخی‌ افراد مغرض نیز برای این قهرمان ملی که به دفعات در المپیک و بازی های آسیایی و مسابقات بین المللی، افتخارآفرینی کرده است حاشیه سازی کرده و دست به شیطنت می‌زنند و به امید خداوند منان ثابت خواهد شد که مهدی، اقدام به این کار نکرده است.

دوپینگ دوچرخه‌سوار ملی پوش زنجانی، پذیرفتنی نیست

رییس هیات دوچرخه‌سواری استان زنجان نیز گفت: رای و محکومیت دوچرخه‌سوار زنجانی، غیر قانونی، غیر اصولی و غیر حرفه ای است و انتظار از اتحادیه جهانی دوچرخه سواری این بود که در رای صادره به ادله و مستندات، اتکا می‌کرد تا موجب رنجش، آبرو ریزی و پایمال شدن حق و حقوق این ورزشکار فخرآفرین نمی‌شد.

فرهاد عصفوری افزود: روندی که در موضوع دوپینگ این دوچرخه سوار ملی پوش طی شده، غیر اصولی بوده و باید در این خصوص مستندات لازم به این ورزشکار ارایه و فرصتی به او داده می‌شد تا در مقام دفاع از خود برآید.

وی با بیان اینکه در رابطه با دوپینگ مهدی سهرابی، هیچ ادله‌ای ارایه نشده است، اظهار داشت: این ورزشکار شایسته و بسیار اخلاقمدار، قرار است به خاطر این اقدام غیر قانونی به دادگاه CAS (عالیترین دادگاه ورزش جهان) شکایت کند تا بلکه بتواند از این طریق، حقوق از دست رفته خود را به دست آورد.

عصفوری تصریح کرد: متاسفانه اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، حق و حقوق مسلم و محرز این ورزشکار را زیر پا گذاشته و این حق مهدی است که با شکایت به این دادگاه از حیثیت و آبروی ورزشی خود دفاع کند.

وی، حق کشی را عملی بسیار ناپسند و مذموم خواند و افزود: یقین دارم که سهرابی برای کسب عنوان در مسابقات به هیچ وجه از مکمل استفاده نمی کند که امید است اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در این خصوص شفاف سازی کند چراکه با احتمالات نمی توان تصمیم گرفت و رای قطعی صادر کرد و اینچنین با آبروی افراد بازی کرد.

اجازه نمی‌دهم با آبروی چندین ساله‌ ورزشی‌ام بازی شود

مهدی سهرابی که کاپیتان تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران است گفت: اینکه اسمم را بدون قطعی شدن حکم صادره در لیست محرومین از شرکت در مسابقات قرار داده‌اند، بزرگترین خلاف محسوب می‌شود و به حتم با تمام توان از طریق قانون، پیگیر حقوق از دست رفته خود خواهم بود.

وی افزود: من پس از صدور حکم، ۲۱ روز فرصت برای اعتراض داشتم و با توجه به اینکه این حکم را قبول نداشته و به آن معترض هستم بنابراین نباید اسم من در این لیست جای داده می شد.

سهرابی با بیان اینکه برای اینکه ثابت کنم دوپینگ نکرده ام مستندات ۱۵ صفحه‌ای به این اتحادیه ارسال کرده‌ام که متاسفانه نادیده گرفته شده است، اظهار داشت: اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، تاکنون هیچ سند و مدرک مثبته، دال بر محکومیت و محرومیت من نداشته‌اند و لازم بود در این حکم به مستندات نیز اشاره می‌شد.

وی با بیان اینکه هرچند شکایت به دادگاه هزینه بر است اما آبرویم از هزینه مهم‌تر است، تصریح کرد: از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون این رشته ورزشی ایران، انتظار دارم بعد از شکایت و رای دادگاه، مرا در این مسیر یاری دهند و پشتم را خالی نکنند.

سهرابی تاکید کرد: با توجه به تجربه‌ای که دارم به هیچ وجه بعد از ۲۴ سال سابقه ورزشی خود دست به استفاده از مواد ممنوعه نمی‌زنم چراکه نسبت به عواقب این کار غیرحرفه‌ای، به اندازه کافی آگاه هستم.

وی ادامه داد: این کار اتحادیه جهانی دوچرخه سواری با هدف تخریب صورت گرفته است وگرنه اکتفا به احتمال استفاده از یک ماده یا روش ممنوعه، نمی‌کرد و از صدور چنین حکمی خودداری می کرد.

سهرابی افزود: متاسفانه آن چیزی که بیشتر از همه باعث رنج می‌شود، دامن زدن به این‌گونه حواشی توسط عده‌ای در داخل کشور است و آنهایی که خود علاوه بر مثبت اعلام شدن دوپینگ‌شان در مقاطع مختلف، کارنامه چندان درخشانی نیز در عرصه ورزش نداشته اند فقط به دنبال تخریب دیگران ازجمله من هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری به خاطر حساسیتی که برخی افراد مغرض داخل که خودشان تست دوپینگ مثبت داشته و یا قبلا در فدراسیون دوچرخه سواری بودند و در زمان حاضر منافعی برایشان متصور نیست، ایجاد کرده و نامه‌نگاری‌های زیادی که در این خصوص انجام داده‌اند، دست به چنین کاری غیرقانونی زده است.

این دوچرخه سوار ملی پوش زنجانی گفت: از رسانه ملی انتظار داشتم قبل از پرداختن به موضوع دوپینگ اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، با من تماس رفته و نظرم را در این رابطه جویا می شدند.

سهرابی در طی فعالیت ورزشی خود سه دوره در بازی‌های المپیک (آتن، پکن و لندن) و پنج دوره در بازی‌های آسیایی، حضور داشته و در این مدت، ۶ مدال بازی های آسیایی، حداقل ۵۰ مدال مسابقات قهرمانی آسیا، قریب ۳۰۰ مدال از تورنمنت‌های بین المللی و مدال‌هایی را نیز در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های ایران به دست آورده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس