شورای مهارت به دنبال پایداری اشتغال‌های ایجاد شده است


شورای مهارت به دنبال پایداری اشتغال‌های ایجاد شده است

کرمانشاه- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه، برگزاری کلاس‌های مهارت‌آموزی در سال 98 را مفید توصیف کرد و گفت: مبنای کار شورای مهارت استان ، ایجاد اشتغال‌های جدید و پایداری این مشاغل است.

افشین کریمی روز سه‌شنبه در حاشیه جلسه شورای مهارت استان در سرسرای امید استانداری کرمانشاه به خبرنگار ایرنا افزود: افرادی که مهارت‌های لازم را می‌بینند در یک پروسه از مهارت‌آموزی، تولید، بازاریابی تا رسیدن به اشتغال کامل حمایت می‌شوند.

وی بر رصد و پایش مهارت‌آموزان برای رسیدن به اشتغال کامل تاکید کرد و گفت: بنا داریم ببینیم اگر تا سال ۱۴۰۰ حدود ۲ هزار نفر را آموزش دادیم، چند نفر مشغول کار شده‌اند و آیا شغل آنها پایدار بوده یا نه؟

معاون استاندار کرمانشاه بعد از شنیدن گزارش سازمان‌ها در خصوص برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های مهارت‌آموزی گفت:رمتاسفانه امروز بخش‌های مهارت‌آموزی در استان به صورت فانتزی دیده می‌شود و اهمیت این موضوع را بیان نکرده‌ایم و بهتر بود از گزارش‌های امروز کلیپی تهیه و در فضای مجازی و حتی صدا و سیما برای مخاطبان منتشر می‌شد.

در ابتدای این جلسه سازمان‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن وتجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی، گزارش‌های مفصلی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌اموزی خود ارائه دادند.

سازمان جهاد کشاورزی در مجموع ۳۳۱ نفر، سازمان صنعت، معدن و تجارت ۲۵۰ نفر و شرکت شهرکه‌ای صنعتی زاگرس هم حدود ۲ هزار نفر را در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف آموزش داده‌اند.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در تابستان امسال ۱۴.۴ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده بود.

گفته می شود بیش از ۱۵۰ هزار نفر بیکار هم اکنون در استان کرمانشاه وجود دارد که هر سال هفت هزار و ۵۰۰ نفر به آنها اضافه می شود.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)