کتاب‌های درسی به مناطق سیل‌‍زده ارسال شد


کتاب‌های درسی به مناطق سیل‌‍زده ارسال شد

تهران - ایرنا - مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کتاب های درسی برای دانش آموزان مناطق سیل زده در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان که کتاب های آنها در سیل از بین رفته است، ارسال شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، احمدرضا امینی اظهار داشت: پس از حادثه سیل اخیر و با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان و اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، برآورد نیاز کتاب درسی دانش آموزان حادثه سیل دریافت و تعداد هشت هزار و ۸۶۱ جلد کتاب درسی برای دانش آموزان آسیب دیده در حادثه سیل استان هرمزگان و تعداد ۴۲ هزار و ۹۸ جلد کتاب درسی برای دانش آموزان آسیب دیده در حادثه سیل استان سیستان و بلوچستان در دوره و پایه های تحصیلی مختلف ارسال شد.

وی ادامه داد: دانش آموزان یا خانواده ها می توانند فایل پی دی اف کتاب درسی را از پایگاه کتاب درسی به نشانی Chap.sch.ir دریافت و از آن استفاده کنند.

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی پیش از این در راستای کمک به دانش‌آموزان مناطق سیل زده کشور و در اقدامی انسان دوستانه تعداد ۵ هزار بسته نوشت افزار شامل (۳۵۰۰ بسته به ناحیه ۴ اهواز و ۱۵۰۰ بسته به آموزش و پرورش منطقه شاوور) و تعدادی میز اداری، صندلی، کمد و رایانه را هم برای استفاده دانش آموزان، معلمان و کادر اداری مناطق سیل زده استان خوزستان ارسال کرده بود.

سیستان و بلوچستان یکی از ۲۶ استانی است که در کشور هم اکنون گرفتار مشکلات زمستانی همچون بارش­ های سنگین و سیل هستند. سیلی که از بارش­‌های قوی‌ترین سامانه بارشی سال جدید رخ داد و با وجود پایان یافتن بارش ­ها هنوز تبعات آن ادامه دارد. حجم خسارات آن قدر زیاد است که هم اکنون بیش‌ از سه هزار و ۵۰۰ نفر در حال امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس