38 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری تکاب تخصیص یافت


38 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری تکاب تخصیص یافت

مهاباد- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تکاب گفت: 38 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سه طرح توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان تخصیص یافته و هزینه خواهد شد.

امیر مطلوبی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان‌غربی و ۱۸ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان است.

وی اظهار داشت: با استفاده از این اعتبارات دولتی، سه طرح مهم گردشگری از جمله توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان، بهسازی، تعریض و آسفالت محور گردشگری «قوشه‌بلاغ» تا چمن متحرک «چملی‌گول» و بهسازی راه دسترسی به روستای هدف گردشگری «قینرجه» تکاب اجرا خواهد شد که عملیات اجرایی آنها پس از مساعد شدن شرایط آب و هوایی منطقه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه تخصیص این میزان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری تکاب کم‌سابقه است ادامه داد: اعتبارات عمرانی برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان در سالجاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تکاب بیان کرد: با اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها، وضعیت زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری در اماکن طبیعی و تاریخی این شهرستان بهبود یافته و گردشگران و مسافران از راه‌های دسترسی و خدمات مناسب بهره‌مند می‌شوند.

مطلوبی افزود: همزمان با دهه فجر امسال نیز ۲ طرح گردشگری شامل یک واحد بوم‌گردی در روستای «یولقون‌آغاج» و بهسازی راه دسترسی فرعی مجموعه اثر طبیعی چمن متحرک تکاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

علاوه بر مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان، شهرستان تکاب، بیش از ۱۷۰ اثر تاریخی و طبیعی ثبت ملی را در خود جای داده است و یکی از قطب‌های مهم گردشگری منطقه به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...