تماشا کنید: فردی که مدعی است بیضه اش حس چشایی دارد!


مطلب تماشا کنید: فردی که مدعی است بیضه اش حس چشایی دارد! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ آیا با بیضه‌ تان می‌توانید مواد غذایی را بچشید و مزه‌شان را تشخیص دهید? یک مطالعه نه چندان جدید نشان می‌دهد که بیضه انسان گیرنده چشایی دارد. فضای مجازی پر از...

آیا با بیضه‌ تان می‌توانید مواد غذایی را بچشید و مزه‌شان را تشخیص دهید? یک مطالعه نه چندان جدید نشان می‌دهد که بیضه انسان گیرنده چشایی دارد.

فضای مجازی پر از مزخرفاتی است که تحت عنوان «فکت‌های علمی» دست به دست می‌شود. اخیر یک خبر نه چندان جدید باعث شده عده‌ای بیضه‌های خود را درون سس سویا غوطه‌ور کنند تا ببینند آیا می‌توانند مزه آن را بچشند یا خیر.

این یکی دیگر اما از آن دست لاطائلات فضای مجازی نیست که باید از یک گوش وارد و از گوش دیگر خارج کنید. این مورد کاملا درست است: «بیضه انسان گیرنده‌های چشایی دارد.» در حقیقت گیرنده‌های چشایی در جاهای دیگر بدن از جمله شکم، شش، مغز و (Oh Gosh!) مقعد نیز وجود دارند.

یک مطالعه نه چندان جدید: بیضه انسان گیرنده چشایی دارد!

اخیرا یک مقاله مربوط به سال ۲۰۱۳ که در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences به چاپ رسیده، در فضای مجازی وایرال شده است. این مقاله جدید نشان می‌‌دهد که در بیضه انسان گیرنده‌های چشایی وجود دارد. این مقاله نه چندان جدید را یک فعال توئیتری به نام @mightbecursed «کشف» کرده و با انتشار عکس زیر در توئیتی نوشته: «BALLS HAVE TASTEBUDS!» (بیضه‌ها جوانه‌های چشایی دارند!)

تماشا کنید: فردی که مدعی است بیضه اش حس چشایی دارد!

بدریک موسینگر (Bedrich Mosinger)، محقق مقاله مذکور آن زمان به بیزنس اینسایدر گفته بود: «کارکرد گیرنده‌های چشایی و پروتئین‌های سیگنالینگ خارج از دستگاه چشایی هنوز مشخص نیست. در برخی مناطق به نظر می‌رسند آنها به عنوان سنسورهای قند و آمینواسید به کار می‌آیند. هر چند برای این گیرنده‌های چشایی در بیشتر نقاط بدن کارکرد درستی کشف نشده است.»

بیش از یک میلیارد جانور در آتش سوزی جنگل های استرالیا نابود شده‌اند

مطالعه فوق‌الذکر می‌گوید این رسپتورها که پروتئین‌های چشایی مربوط به مزه‌های شیرین و اومامی (Umami، مزه پنجم) هستند در بیضه موش‌ها وجود دارند و در باروری آنها نیز نقش ایفا می‌کنند؛ به طوری که پس از خارج کردن این گیرنده‌های چشایی از بیضه موش، آنها نابارور شدند، توانایی شنا کردن اسپرم‌ها از بین رفت و شکل بیضه‌ها نیز تغییر کرد.

تماشا کنید: فردی که مدعی است بیضه اش حس چشایی دارد!

البته شیطنت‌ها در فضای مجازی وجود دارد. یکی از کاربران TikTok به نام Regan در یک ویدئو گفت: «آیا می‌دانستید که وقتی یک مرد بیضه‌هایش را در سس سویا غوطه ور کرد، توانست مزه آن را بچشد؟ شوخی نمی‌کنم، واقعا توانست بچشد. اگر بیضه دارید، لطفا آن را درون چیزی فرو کنید و نتیجه را اطلاع دهید. به خاطر علم!»

شاید تعجب کنید اما عده‌ای واقعا این کار را کردند. در یوتیوب ویدئوهایی منتشر شده که افراد به چنین کاری دست می‌زنند. (مانند تصویر بالا) جالب‌تر آنکه عده‌ای اذعان کردند که می‌توانند مزه را تشخیص دهند. یکی از یوتیوبرها در یک ویدئو که به این منظور ساخته بود، گفت: «اوه خدای من! واقعا دارم مزه نمک را احساس می‌کنم!»

شاید بد نباشد نظر یک متخصص را نیز جویا شویم. دکتر «کیرن کندی» (Kieran Kennedy)، به وب‌سایت استرالیایی Men’s Health می‌گوید: «آن مطالعه که افراد دنباله‌ش را گرفته‌اند نشان نمی‌دهد که کسی می‌تواند با بیضه‌اش مزه مواد غذایی را تشخیص دهد. این مطالعه فقط نشان می‌دهد که گیرنده‌هایی دقیقا مشابه گیرنده‌های چشایی زبان، در نقاط دیگر بدن از جمله بیضه، شکم و غیره، وجود دارد. هیچ شاهد علمی و پزشکی وجود ندارد که نشان دهد کسی می‌تواند با آن نقطه بدن‌اش مزه را تشخیص دهد.»

بیشتر بخوانید:

آفلاتوکسین چیست ؛ آیا شیر پاستوریزه ایران مسموم است؟ تصاویر برهنه یک مدل آمریکایی 700 هزار دلار به مقابله با آتش‌سوزی‌ استرالیا کمک کرد با این حقه ریاضی همیشه در «سنگ کاغذ قیچی» برنده باشید!

منبع: iflScience

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد