دهیاران سقزی آموزش کمک‌های اولیه فرا گرفتند


دهیاران سقزی آموزش کمک‌های اولیه فرا گرفتند

سنندج - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر سقز با تاکید بر اینکه برگزاری دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه در روستاها مهم است، گفت: دهیاران این شهرستان با برگزاری یک دوره چگونگی ارائه کمک‌های اولیه را فرا گرفتند.

فاضل منیعی روز سه شنبه در پایان‌ دوره آموزش امداد و نجات ویژه دهیاران اظهار داشت: آموزش امداد، نجات و کمک‌های اولیه برای دهیاران سه بخش سرشیو، مرکزی و امام برگزار شد و امروز آزمون پایان دوره این آموزش نیز با حضور دهیاران شرکت کننده برگزار و دوره دهیاران بخش زیویه هم در آینده‌ نزدیک برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری دوره امداد و نجات را کاهش و پیشگیری از آسیب های ناشی از حوادث و اتفاقات اعلام کرد و افزود: ترویج و نهادینه کردن این آموزش‌ها در میان روستاییان و سایر اقشار جامعه باعث کاهش آسیب و ارتقای سطح آموزش می‌شود.

منیعی اضافه کرد: ۱۳۰ دهیار در این دوره ها به صورت تئوری و عملی شرکت کرده و با شیوه امداد، نجات و ارائه کمک‌های اولیه آشنا شدند و می‌توانند در مواقع ضروری و وقوع حوادث به افراد آسیب دیده کمک رسانی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه سقز نیز با بیان اینکه ۱۸۵ دهیار در شهرستان فعالیت دارند، گفت: دهیاران سفیران سلامت، همکاری، و فرهنگی و بازوی اجرایی و واقعی دولت در روستاها هستند.

علی محمدیان با اشاره به اینکه آموزش های هلال احمر در ترویج فرهنگ امداد و نجات بسیار موثر بوده است، افزود: آشنایی با ارائه کمک‌های اولیه در هر شرایطی یاریگر مردم است و برای مواقع ضروری بسیار تاثیرگزار و حیاتی است.

وی تاکید کرد: اگر افرادی آموزش دیده یا آشنا به امداد، نجات و کمک‌های اولیه در مراسم عروسی تالار مانگه شه و حضور داشتند تعداد تلفات و حجم خسارت به این شدت نبود بنابراین باید آموزش های فراگیر بیشتری در این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل